Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > KONDİSYON ANTRENMANI VE YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KONDİSYON ANTRENMANI VE YÖNTEMLERİ Birinci düzey BSA 402 Zorunlu 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ÇAĞRI ÇELENK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. YAHYA POLAT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze,sözlü anlatım, soru-cevap
Dersin amacı Kondisyonun tanımını yaparak, branşa özgü kondisyon programları hazırlayabilmek.
Dersin tanımı Kondisyonun tanımı, Branşa özgü kondisyon hareketleri, Temel motorik özellikler

Dersin içeriği
1- Kondisyonerlik ile ilgili temel kavramlar
2- Atletik Performans ve Etkileyen Faktörler
3- Temel Motorik Özellikler
4- Kuvvet Antrenmanları ve Antrenman Metotları
5- Bir Tekrar Metodu Uygulaması ve Amaca Yönelik Kondisyon Programlarında Kullanılması
6- Kuvvet Antrenman Uygulamaları
7- Dayanıklılık Antrenmanları ve Antrenman Metotları
8- Dayanıklılık Antrenman Uygulamaları
9- Sürat Antrenmanları ve Antrenman Metotları
10- Sürat Antrenman Uygulamaları
11- Beceri (Koordinasyon) ve Hareketlilik Antrenmanları ve Antrenman Metotları
12- Beceri (Koordinasyon) ve Hareketlilik Antrenman Uygulamaları
13- Kondisyon Programlarının Planlanması
14- Kondisyon Programlarının Planlanması
15- Final sınavı
16-
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Antrenman Bilimini Kavrar.
2- Antrenman Biliminin Önemini Açıklar.
3- Temel Motorik Özellikleri Sıralar.
4- Kondisyonun Tanımını Yapar.
5- Anatomik, Fizyolojik ve Psikolojik Kondisyonun Tanımını Yapar
6- Sporda Kondisyonu Açıklar
7- Kondisyonerliğin Tanımını Yapar
8- Kuvvet Egzersizlerine Örnek Verir
9- Kuvvet Antrenman Programı Yazar
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 5 20
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 3 5 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     142
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders ile ilgili dosyalar