Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Radyo,televizyon ve Sinema > TEMATİK YAYINCILIK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEMATİK YAYINCILIK Birinci düzey RTS447 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ONUR ÖNÜRMEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. ÖĞR. ÜYESİ ONUR ÖNÜRMEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Konferans, Görsel materyal izleme ve tartışma.
Dersin amacı TV ve RADYO YAYINCILIK TÜRLERİ HAKKINDA BİLGİ EDİNİLMESİ.
Dersin tanımı TV VE RADYO YAYINLARINDA, TEMAYA GÖRE NE TÜR İÇERİKLERİN HAZIRLANACAĞI VE YAYIN PLANLAMASININ ÖNEMİ İŞLENECEKTİR.

Dersin içeriği
1- Yayıncılık nedir, tematik yayıncılık nedir ?
2- Dünyada ve Türkiye’de yayıncılığın tarihçesi
3- Radyoda Tematik yayıncılık ve Program Türleri
4- Televizyonda tematik Yayıncılık ve Program Türleri – I
5- Televizyonda tematik Yayıncılık ve Program Türleri – II
6- Televizyonda tematik Yayıncılık ve Program Türleri – III
7- Ekonomi odaklı tematik yayıncılık
8- Çocuk odaklı tematik yayıncılık
9- Haber ve spor Odaklı Tematik Yayıncılık
10- Eğlence ve Drama Odaklı Tematik Yayıncılık
11- İnanç, Kültür ve Eğitim odaklı Tematik Yayıncılık
12- Tematik Yayıncılık ve İzleyici İlişkisi
13- Tematik Yayıncılık ve Tv Programlarında Melezleşme Süreci
14- Genel Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yayıncılık türleri öğrenilir
2- Tematik yayıncılığın tarihsel gelişimi öğrenilir
3- Hedef kitlenin beklentileri anlaşılır ve buna uygun içerikler geliştirilir
4- Tematik yayıncılıkta yayın planlamasının öğrenilir
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 10 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 2 5 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     78
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar