Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Arapça
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSA KAZIM BAKIR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSA KAZIM BAKIR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Arapça temel okuma becerisini sağlamak. Temel gramer bilgilerini, basit cümle kalıplarını ve diyalogları öğretmek.Kelime dağarcığını geliştirmek.
|
Dersin tanımı
|
Arapça temel okuma becerisi, temel gramer bilgileri, basit cümle kalıpları ve diyaloglar.
|
1- |
Arapça harfler.
|
2- |
Harflerin başta, ortada ve sonda yazılışları.
|
3- |
Harekeler
|
4- |
Uzatma harfleri, harf-i tarîf, şemsi ve kameri harfler.
|
5- |
Arapça tanışma diyalogları ve müfred zamirler.
|
6- |
Alıştırmalar, müzekker, müennes, müfred, müsennâ ve cemî kavramları.
|
7- |
Müfred işaret isimleri, Ne?/Kim: soruları ve alıştırmalar.
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Karşılaşma dyalogları ve alıştırmalar.
|
10- |
Nerede? sorusu, bazı zarflar ve alıştırmalar.
|
11- |
Ülke ve şehir adları ve o şehre veya ülkeye nisbet.
|
12- |
Ad, yaş, meslek, uyruk gibi ifadelerin kullanımı ve alıştırmalar.
|
13- |
Seyahat diyalogları ve alıştırmalar.
|
14- |
Karşılaşma diyaloğu ve Nereye?/Nereden? soruları.
|
15- |
Alıştırmalar.
|
16- |
Final
|
17- |
Final
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Temel Arapça metinleri okur.
|
2- |
Başlangıç seviyesi gramer bilgilerini kullanır.
|
3- |
Temel gramer kurallarını açıklar.
|
4- |
Basit diyaloglar ve cümleler kurar.
|
5- |
Kelime dağarcığını iletişim amaçlı kullanır.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi
Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve
uygulamalı bilgileri kullanır.
|
|
2- |
Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
|
|
3- |
Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
|
|
4- |
Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
|
|
5- |
Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
|
|
6- |
Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
|
|
7- |
Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası
güncel konulara uygular.
|
|
8- |
Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce
bilgisini kullanır.
|
|
9- |
Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla
çözümler.
|
|
10- |
Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile
bilgisayar yazılımlarını kullanır.
|
|
11- |
Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak
uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
|
|
12- |
Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
|
|
13- |
Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
|
|
14- |
Öğrenciler uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
|
|
15- |
Öğrenciler idari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
7
|
2
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
7
|
7
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
113
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
el-Arabiyyetu li''l-hayât-1, Nâsıf Mustafa Abdülaziz-Muhyiddin Salih, Cantaş yay.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Arapçayı Öğreten Kitap, Mehmet Maksudoğlu, Akdem yay.
|
|