Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EKONOMİYE GİRİŞ |
Birinci düzey |
SOS212 |
Seçmeli |
4 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. AYLİN YONCA GENÇOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞRETİM ÜYESİ AYLİN YONCA GENÇOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Ekonomi biliminin temel kavramlarını sosyoloji öğrencilerinin nitelik ve ihtiyaçlarına uygun olarak öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Ders temel düzeyde bir mikro ve makro ekonomi bilgisini sunmak ve bu bilginin dünyada yaşanan ekonomik gelişmelerin analizindeki kullanımını çeşitli örnekler üzerinden açıklamak üzere tasarlanmıştır.
|
1- |
Ekonomi biliminin niteliği ve önemi
|
2- |
Ekonomi bilimi ve ekonominin ana sorunları, ekonomik sistemler
|
3- |
Pozitif iktisat, normatif iktisat, ekonomik bir kavram olarak gereksinme
|
4- |
Temel kavramlar: Üretim faktörleri, mal, hizmet, fayda, üretim, tüketim, bölüşüm
|
5- |
Üretim ve tüketim kararlarında alternatif maliyet
|
6- |
Çıktı piyasalarında talep, talep eğrisi ve talep kanunu
|
7- |
Çıktı piyasalarında arz ve piyasa dengesi
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Tam rekabet piyasaları ve tüketici davranışı
|
10- |
Kâr maksimizasyonu ve firma davranışı
|
11- |
Sermaye piyasaları ve aksak rekabet
|
12- |
Piyasa aksaklıkları ve makro iktisada giriş
|
13- |
Makro iktisat
|
14- |
Ekonomik büyüme ve kalkınma politikaları
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Öğrenci, ekonomi bilimi, kullandığı temel kavram, yaklaşım ve yöntemleri analitik bir şekilde, sosyoloji ile bağlantı kurarak öğrenir.
|
2- |
Öğrenci, ekonomi kurumuna sosyoloji ve ekonomi bilimlerinin yaklaşımlarını karşılaştırmalı olarak öğrenir.
|
3- |
Öğrenci, ekonominin ana sorunları ve bu sorunların çözümüne yönelik yaklaşımları öğrenir.
|
4- |
Öğrenci, ekonomik sosyolojiye yönelik bir araştırmalar için gerekli kavramsal bir temel kazanır.
|
5- |
Öğrenci, ekonomi alanında yerel ve küresel düzeydeki gelişmeleri anlamak için kavramsal bir temel kazanır.
|
6- |
Öğrenci, ekonomi alanında bir bilimsel çalışmanın tasarlanması için alt yapı oluşturacak teorik ve kavramsal bilgi edinir.
|
7- |
Öğrenci sosyoekonomik süreçleri küresel ve yerel bağlamda parça bütün ilişkisine dayalı olarak kavrar.
|
8- |
Öğrenci, ekonomik eşitsizlikler konusunda bir farkındalık kazanır.
|
9- |
Öğrenci, ekonomi bilimi ve sosyoloji alanları açısından disiplinler arası bir perspektif kazanır.
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sosyoloji alanıyla ilgili gerekli olan kuramsal ve kavramsal bilgiye sahip olur.
|
|
2- |
Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal yapıyı, kurum ve süreçlerin işleyişini ve toplumsal eylemi anlama ve açıklayabilmede kullanabilir.
|
|
3- |
Sosyoloji alanıyla ilgili temel kuramsal yaklaşımları ve kavramları kullanarak sosyolojik analizler yapabilir.
|
|
4- |
Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal gerçekliği anlamada ve toplumsal sorunları çözmede kullanabilir.
|
|
5- |
Sosyoloji alanında edindiği temel bilgi ve becerileri ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
6- |
Sosyoloji alanıyla ilgili bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına proje önerisi tasarlayarak bunu yazabilecek niteliğe ulaştırabilir.
|
|
7- |
Sosyoloji alanında edindiği bilgi ve beceriler ile eleştirel ve analitik düşünme yaklaşımı geliştirir.
|
|
8- |
Sosyoloji alanıyla ilgili yerel ve küresel düzeydeki gelişmeleri takip eder ve bunlara ilişkin öngörüde bulunabilir.
|
|
9- |
Sosyoloji alanıyla ilgili araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlayarak hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluğa dair olumlu tutum geliştirir.
|
|
10- |
Sosyoloji alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini disiplinler arası bir perspektifle sosyal süreçlere uygulayabilir.
|
|
11- |
-
|
|
12- |
-
|
|
13- |
-
|
|
14- |
-
|
|
15- |
-
|
|
16- |
-
|
|
17- |
-
|
|
18- |
-
|
|
19- |
-
|
|
20- |
-
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
3
|
2
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
3
|
2
|
6
|
Toplam iş yükü
|
|
|
99
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Dinler, Z. (2013). İktisada Giriş, Bursa: Ekin Yayın Dağıtım.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Case, Karl E.; Fair Ray C.; Oster Sharon, M. (2012). Ekonominin İlkeleri, çev. Ertuğrul Deliktaş, Metin Karadağ, Mehmet Güçlü, Ankara: Palme Yayıncılık.
|
|