Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Sosyoloji > EKONOMİYE GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EKONOMİYE GİRİŞ Birinci düzey SOS212 Seçmeli 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. AYLİN YONCA GENÇOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ AYLİN YONCA GENÇOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Ekonomi biliminin temel kavramlarını sosyoloji öğrencilerinin nitelik ve ihtiyaçlarına uygun olarak öğretmek.
Dersin tanımı Ders temel düzeyde bir mikro ve makro ekonomi bilgisini sunmak ve bu bilginin dünyada yaşanan ekonomik gelişmelerin analizindeki kullanımını çeşitli örnekler üzerinden açıklamak üzere tasarlanmıştır.

Dersin içeriği
1- Ekonomi biliminin niteliği ve önemi
2- Ekonomi bilimi ve ekonominin ana sorunları, ekonomik sistemler
3- Pozitif iktisat, normatif iktisat, ekonomik bir kavram olarak gereksinme
4- Temel kavramlar: Üretim faktörleri, mal, hizmet, fayda, üretim, tüketim, bölüşüm
5- Üretim ve tüketim kararlarında alternatif maliyet
6- Çıktı piyasalarında talep, talep eğrisi ve talep kanunu
7- Çıktı piyasalarında arz ve piyasa dengesi
8- Ara Sınav
9- Tam rekabet piyasaları ve tüketici davranışı
10- Kâr maksimizasyonu ve firma davranışı
11- Sermaye piyasaları ve aksak rekabet
12- Piyasa aksaklıkları ve makro iktisada giriş
13- Makro iktisat
14- Ekonomik büyüme ve kalkınma politikaları
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci, ekonomi bilimi, kullandığı temel kavram, yaklaşım ve yöntemleri analitik bir şekilde, sosyoloji ile bağlantı kurarak öğrenir.
2- Öğrenci, ekonomi kurumuna sosyoloji ve ekonomi bilimlerinin yaklaşımlarını karşılaştırmalı olarak öğrenir.
3- Öğrenci, ekonominin ana sorunları ve bu sorunların çözümüne yönelik yaklaşımları öğrenir.
4- Öğrenci, ekonomik sosyolojiye yönelik bir araştırmalar için gerekli kavramsal bir temel kazanır.
5- Öğrenci, ekonomi alanında yerel ve küresel düzeydeki gelişmeleri anlamak için kavramsal bir temel kazanır.
6- Öğrenci, ekonomi alanında bir bilimsel çalışmanın tasarlanması için alt yapı oluşturacak teorik ve kavramsal bilgi edinir.
7- Öğrenci sosyoekonomik süreçleri küresel ve yerel bağlamda parça bütün ilişkisine dayalı olarak kavrar.
8- Öğrenci, ekonomik eşitsizlikler konusunda bir farkındalık kazanır.
9- Öğrenci, ekonomi bilimi ve sosyoloji alanları açısından disiplinler arası bir perspektif kazanır.
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyoloji alanıyla ilgili gerekli olan kuramsal ve kavramsal bilgiye sahip olur.
2- Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal yapıyı, kurum ve süreçlerin işleyişini ve toplumsal eylemi anlama ve açıklayabilmede kullanabilir.
3- Sosyoloji alanıyla ilgili temel kuramsal yaklaşımları ve kavramları kullanarak sosyolojik analizler yapabilir.
4- Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal gerçekliği anlamada ve toplumsal sorunları çözmede kullanabilir.
5- Sosyoloji alanında edindiği temel bilgi ve becerileri ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
6- Sosyoloji alanıyla ilgili bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına proje önerisi tasarlayarak bunu yazabilecek niteliğe ulaştırabilir.
7- Sosyoloji alanında edindiği bilgi ve beceriler ile eleştirel ve analitik düşünme yaklaşımı geliştirir.
8- Sosyoloji alanıyla ilgili yerel ve küresel düzeydeki gelişmeleri takip eder ve bunlara ilişkin öngörüde bulunabilir.
9- Sosyoloji alanıyla ilgili araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlayarak hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluğa dair olumlu tutum geliştirir.
10- Sosyoloji alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini disiplinler arası bir perspektifle sosyal süreçlere uygulayabilir.
11- -
12- -
13- -
14- -
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 2 6
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Dinler, Z. (2013). İktisada Giriş, Bursa: Ekin Yayın Dağıtım.
Yardımcı Kaynaklar Case, Karl E.; Fair Ray C.; Oster Sharon, M. (2012). Ekonominin İlkeleri, çev. Ertuğrul Deliktaş, Metin Karadağ, Mehmet Güçlü, Ankara: Palme Yayıncılık.

Ders ile ilgili dosyalar