Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (doktora) > MESLEKİ İNGİLİZCE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEKİ İNGİLİZCE Üçüncü düzey 1.1.07 1 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Öğrenci temel İngilizce bilgisine sahip olmalı.
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DOÇ. DR. AYKUT GRAM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç.Dr. Aykut GRAM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli İnteraktif bir ders metodu.
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencileri veteriner hekimlikte karşılarına çıkacak İngilizce terimlerle aşina kılmaktır.
Dersin tanımı Bu ders öğrencileri veteriner hekimlikte karşılarına çıkacak İngilizce terimlere aşina olmayı öğreten derstir.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı, amacı, içeriği, işlenişi ve ders kaynaklarının anlatılması
2- Ingilizce makale nasıl taranır ve makale okunurken nelere dikkat edilmelidir
3- Güncel mesleki konular ile ilgili İngilizce makale incelenmesi, değerlendirilmesi ve interaktif olarak konu hakkında tartışma
4- Güncel mesleki konular ile ilgili İngilizce makale incelenmesi, değerlendirilmesi ve interaktif olarak konu hakkında tartışma
5- Güncel mesleki konular ile ilgili İngilizce makale incelenmesi, değerlendirilmesi ve interaktif olarak konu hakkında tartışma
6- Güncel mesleki konular ile ilgili İngilizce makale incelenmesi, değerlendirilmesi ve interaktif olarak konu hakkında tartışma
7- Güncel mesleki konular ile ilgili İngilizce makale incelenmesi, değerlendirilmesi ve interaktif olarak konu hakkında tartışma
8- Güncel mesleki konular ile ilgili İngilizce makale incelenmesi, değerlendirilmesi ve interaktif olarak konu hakkında tartışma
9- Ara sınav
10- Güncel mesleki konular ile ilgili İngilizce makale incelenmesi, değerlendirilmesi ve interaktif olarak konu hakkında tartışma
11- Ödev + sunum
12- Güncel mesleki konular ile ilgili İngilizce makale incelenmesi, değerlendirilmesi ve interaktif olarak konu hakkında tartışma
13- Güncel mesleki konular ile ilgili İngilizce makale incelenmesi, değerlendirilmesi ve interaktif olarak konu hakkında tartışma
14- Güncel mesleki konular ile ilgili İngilizce makale incelenmesi, değerlendirilmesi ve interaktif olarak konu hakkında tartışma
15- Güncel mesleki konular ile ilgili İngilizce makale incelenmesi, değerlendirilmesi ve interaktif olarak konu hakkında tartışma
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi alan öğrenciler mesleki ingilizce terimleri öğrenir.
2- Bu dersi alan öğrenciler kitaplardan ve makalelerden çeviri yapabilir.
3- Bu dersi alan öğrenciler sunum hazırlayabilirler.
4- Bu dersi alan öğrenciler ingilizce makaleleri anlayabilir.
5- Bu dersi alan öğrenciler ingilizce kitapları anlayabilir.
6- Bu dersi alan öğrenciler bir yabancı ülkelerdeki üniversitelerden bilgi alabilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 15 2 30
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     30
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar https://www.sciencemag.org, https://www.nature.com

Ders ile ilgili dosyalar