Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. AYKUT GRAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Doç.Dr. Feyzullah BEYAZ, Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersin konusuna ilişkin bilgiler çeşitli görsel eğitim araçlarıyla anlatılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Doktora öğrencilerine Sindirim Sisteminin giriş bölümünü oluşturan Ağız boşluğu ve Yutak ile ilgili organlarının ışık ve elektron mikroskopik yapısı hakkında temel bilgiler vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Ağız boşluğu organlarının (dudaklar, yanaklar, damak, dil, dişler), mikroskopik ve makroskopik (kulakaltı tükrük bezi, alt çene tükrük bezi, dilaltı tükrük bezi) tükrük bezlerinin, yutağın hayvan türlerine göre yapısal özellikleri ile ilgili bilgileri içerir.
|
1- |
Sindirim sisteminin genel özellikleri
|
2- |
Ağız boşluğu organları: dudaklar, yanaklar
|
3- |
Ağız boşluğu organları: damak
|
4- |
Ağız boşluğu organları: dilin genel yapısal özellikleri
|
5- |
Ağız boşluğu organları: Dil papillaları
|
6- |
Ağız boşluğu organları: Dişin gelişimi
|
7- |
Ağız boşluğu organları: Dişin hücresel ve matrik bileşenleriler
|
8- |
Arasınav
|
9- |
Mikroskopik tükrük bezleri
|
10- |
Makroskopik tükrük bezleri : kulakaltı tükrük bezi
|
11- |
Makroskopik tükrük bezleri : alt çene tükrük bezi
|
12- |
Makroskopik tükrük bezleri : dilaltı tükrük bezi
|
13- |
Yutak
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sindirim sisteminin genel özellikleri hakkında bilgi sahibi olma
|
2- |
Ağız boşluğu organları: dudaklar, yanaklar ve damak hakkında bilgi sahibi olma
|
3- |
Dilin genel yapısal özellikler ve dil papillaları hakkında bilgi sahibi olma
|
4- |
Dişin gelişimi, dişin hücresel ve matriks bileşenleri hakkında bilgi sahibi olma
|
5- |
Mikroskopik tükrük bezleri ve makroskopik tükrük bezleri hakkında bilgi sahibi olma
|
6- |
Yutağın histolojisi hakkında bilgi sahibi olma
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
2
|
32
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
8
|
1
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
16
|
2
|
32
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
16
|
2
|
32
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
106
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Veteriner Özel Histoloji (Aytekin Özer, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara 2008)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Comparative Veterinary Histology with clinical correlates Elizabeth Aughey, Fredric L.Frye, London : Manson, 2001
Applied Veterinary Histology, William J. Banks, 3rd ed.. St.Louis : Mosby Year Book, 1993
Textbook of Veterinary Histology, H. Dieter Dellmann, 4th ed.. Philadelphia : Lea and Febiger,1993
Color Atlas of Veterinary Histology, William J. Bacha, Philadelphia : Lea and Febiger
|
|