Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (yl. Yabanci Dil) > THERMAL ANALYSIS METHODS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
THERMAL ANALYSIS METHODS İkinci düzey CHEM-526 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ön koşul yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. NİLGÜN ÖZPOZAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NİLGÜN ÖZPOZAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yardımcı elemana gerek yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze anlatım
Dersin amacı Sıcaklığın madde üzerindeki etkilerini farklı spektroskopik yöntemlerle incelemek
Dersin tanımı DTA, TG, DSC, TMA vb. spektroskopik yöntemlerin tanımlanması maddede sıcaklıkla meydana gelen değişimlerin spektrumlarının yorumlanması olarak tanımlanabilir.

Dersin içeriği
1- Termal analiz yöntemleri, çeşitleri
2- Termal olaylar,
3- TG, sıcaklık ölçümü kalibrasyon
4- TG Termogramlarının yorumu, TG nin uygulamaları
5- DTA, Aletin parçaları, kalibrasyon, örnekleme
6- Kalitatif ve kantitatif yorumlar
7- Ara sınav
8- Faz diyagramlarının bulunması
9- Tıpta, gıdada, tekstilde eczacılıkta vb. yerlerde termal analiz uygulamalarının incelenmesi
10- DSC yöntemi
11- DTA ve DSC nin karşılaştırmaları
12- DTA ve DSC nin uygulamaları
13- Termolüminesans
14- Termomekanik ve diğer teknikler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Madde ile sıcaklık arasındaki ilşki anlaşılır,
2- oluşabilecek fiziksel ve kimyasal tepkimeler öğrenilir,
3- DTA, DSC, TG yöntemleri anlaşılır,
4- Diğer termo mekanik analizler tanınır,
5- Simultane yöntemler belirlenir,
6- Aletlerde kullanılan referans maddeler ve ölçüm koşulları ile kalitatif ve kantitatif çalışmaların nasıl yapıldığı öğrenilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Ödevler 5 6 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 6 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 6 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Introduction to thermal analysis techniques and applicaton, Michael E Brown
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar