Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GENETİK TOKSİKOLOJİ |
İkinci düzey |
VFT 545 |
|
2 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MURAT KANBUR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. FERİDE KOÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze haftada 2 saat teorik
|
Dersin amacı
|
Zehirlerin mutajenik, teratojenik ve karsinojenik etkileri hakkında bilgi vermek
|
Dersin tanımı
|
Zehirlerin mutajenik, teratojenik ve karsinojenik etkileri hakkında bilgi vermek
|
1- |
Genetik toksikoloji hakkında genel bilgi
|
2- |
Mutasyon tipleri
|
3- |
Mutajenik madddeler
|
4- |
Mutajenlerin belirlenmesinde kullanılan testler
|
5- |
Teratojenler hakkında genel bilgi
|
6- |
Teratojenik etkinin ortay çıkış ve etki şekilleri
|
7- |
Teratojeniteyi değiştiren faktörler ve teratojenite testleri
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Karsinojenlere giriş ve karsinojenlerin sınıflandırılması
|
10- |
Karsinojenlerin etki şekline ilişkin görüşler
|
11- |
Kimyasal karsinojenezisin dönemleri
|
12- |
Kanserin oluşmasında rol oynayan faktörler
|
13- |
Karsinojenik maddeler
|
14- |
Karsinojenik maddeler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Genetik toksikolojinin hayvan sağlığı için önemini öğrenmek
|
2- |
Genetik toksicology ve kanser riski arasındaki ilişkiyi öğrenmek
|
3- |
Kanser ve hücre döngüsü arasındaki ilişkiyi öğrenmek
|
4- |
Kanser ve çeşitli genlerle arasındaki ilişkiyi öğrenmek
|
5- |
Genetik toksikolojide kullanılan testleri öğrenmek
|
6- |
Genetik toksikoloji konusunda yapılmış araştırmalardan bazı örnekleri incelemek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Veteriner Toksikoloji, Kaya S, Pirinçci İ, Bilgili A editör (2002)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Toxicology The Basic Science of Poisons-Casarett and Doull.
A Small Dose of Toxicology, 2nd Edition, Steven G. Gilbert (2012)
|
|