Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GÜZEL SANATLAR VE YENİ MEDYA |
Birinci düzey |
HEY107 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
EĞİTİM GÖREVLİSİ MURAT DUYKU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ CANER ŞAHİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Mevcut değil.
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve kuramsal bilgiler, uygulamalı açıklamalar, bireysel çalışmalar, Uygulama tekniklerini uygulamalı örneklerle öğretmek, tek tek öğrencilere yardımcı olmak.
|
Dersin amacı
|
Bilgisayarlarda donanım ve yazılım ile ilgili temel işleyiş mantığının kavranması. Öğrencilerin Word, Powerpoint ve Exel Office programlarını kendi alanlarına yardımcı olacak şekilde kullanabilmeleri.
|
Dersin tanımı
|
Bilgisayarı oluşturan donanım ve yazılımlar hakkında genel bilgiler, Word, Exel,Powerpoint programlarının kullanımı ve uygulamalar.
|
1- |
Bilgisayar parçalarını tanımak.Donanımlar ve yazılımlar ile ilgili genel bilgiler.Windows üzerinde pencere açmak ve program çalıştırmak.
|
2- |
Microsoft Word arayüzü tanıtımı; hızlı erişim çubuğu, sekmeler, şeritlerin genel işlevleri. programda sık kullanılan klavye kısayolları.
|
3- |
Microsoft Word programında yeni veya kaydedilmiş dosya açmak, dosya kaydetmek.belge ve programı kapamak. Harf, metin ve kelime seçme işlemleri. metin ve paragrafları silmek.Metin ve paragraf biçimlendirmeleri.
|
4- |
Microsoft Word programında sayfa yapısı ile çalışmak (kenar boşlukları, kenar boyutu, satır numaralandırma, metni stunlara ayırma) Tablo oluşturma ve tablolar ile çalışmak.
|
5- |
Microsoft Word programında belgelere eklenti yapmak (alt bilgi, üst bilgi, sayfa numarası, tarih, saat, boş sayfa,kapak ) Belgelere resim ve fotoğraf ekleme, resim boyutlarını düzenleme, word art metin ve hazır şekiller eklemek.
|
6- |
Microsoft Word programında belgeye grafik eklemek, köprü, yer işareti ve çarpraz başvurular oluşturmak. İçindekiler kaynakça ve dizin oluşturmak. Adres- mektup birleştirmek. Baskı önizleme ve belgeleri yazdırmak .
|
7- |
VİZE SINAVI
|
8- |
Microsoft Powerpoint arayüzü tanıtımı, Slayt görünümleri , slaytlar oluşturmak, yeni slaytlar eklemek . belgeleri açmak ve kaydetmek .
|
9- |
Microsoft Powerpoint programında slaytlar üzerinde işlem yapmak (metin biçimlendirmek, hazır temaları kullanmak, smartart, tarih, saat, resim ve arka plan eklemek.
|
10- |
Microsoft Powerpoint programında slaytlara animasyon eklemek, kaldırmak.( geçiş efektleri, metin efektleri, otomatik geçişler, animasyon hızlarını ayarlamak.
|
11- |
Microsoft Powerpoint programında aıl slaytın kullanımı, slayt gösterilerinin ayarlanması.
|
12- |
Microsof Exel programı arayüzü tanıtımı,çalışma kitaplığına bilgi girmek, hücre ve aralık kavramı, belge açma , kaydetme, bilgi kopyalamak, taşımak
|
13- |
Microsof Exel programında formül kullanımını anlamak, karakter ve sayıları biçimlendirmek,grafikler ile çalışmak.Microsof Exel programında listeler ile çalışmak, hazır fonksiyonların kullanımı, baskı önizleme ve yazdırma seçenekleri.
|
14- |
FİNAL SINAVI
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencilerin bilgisayar donanımları ve programlarının temel işleyiş mantığını kavrayabilmesi.
|
2- |
Microsoft Ofiice programlarınını kullanabilme.
|
3- |
Öğrencilerin yaptıkları uygulamaların tasarım ve sunum aşamalarında bu programlardan faydalanma yetisi kazanmaları.
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
|
|
2- |
Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
|
|
3- |
Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
|
|
4- |
Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
|
|
5- |
Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
|
|
6- |
Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
|
|
7- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
|
|
8- |
Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
|
|
9- |
Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
|
|
10- |
Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
|
|
11- |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
|
12- |
Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
|
|
13- |
Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
|
|
14- |
Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
|
|
15- |
Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
1
|
7
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
43
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
BAĞCI,Ömer.Bilgisayarın B’si.Ankara,Seçkin Yayıncılık,2006
BAĞCI,Ömer.Bilgisayarın B''si Windows 7 – Office 2010. Seçkin Yayıncılık,2010
|
|