Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter. Besin Hij ve Tek. (k.k.ort.y.l.) > GÜZEL SANATLAR VE YENİ MEDYA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GÜZEL SANATLAR VE YENİ MEDYA İkinci düzey HEY107 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör EĞİTİM GÖREVLİSİ MURAT DUYKU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ CANER ŞAHİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Mevcut değil.
Dersin veriliş şekli Teorik ve kuramsal bilgiler, uygulamalı açıklamalar, bireysel çalışmalar, Uygulama tekniklerini uygulamalı örneklerle öğretmek, tek tek öğrencilere yardımcı olmak.
Dersin amacı Bilgisayarlarda donanım ve yazılım ile ilgili temel işleyiş mantığının kavranması. Öğrencilerin Word, Powerpoint ve Exel Office programlarını kendi alanlarına yardımcı olacak şekilde kullanabilmeleri.
Dersin tanımı Bilgisayarı oluşturan donanım ve yazılımlar hakkında genel bilgiler, Word, Exel,Powerpoint programlarının kullanımı ve uygulamalar.

Dersin içeriği
1- Bilgisayar parçalarını tanımak.Donanımlar ve yazılımlar ile ilgili genel bilgiler.Windows üzerinde pencere açmak ve program çalıştırmak.
2- Microsoft Word arayüzü tanıtımı; hızlı erişim çubuğu, sekmeler, şeritlerin genel işlevleri. programda sık kullanılan klavye kısayolları.
3- Microsoft Word programında yeni veya kaydedilmiş dosya açmak, dosya kaydetmek.belge ve programı kapamak. Harf, metin ve kelime seçme işlemleri. metin ve paragrafları silmek.Metin ve paragraf biçimlendirmeleri.
4- Microsoft Word programında sayfa yapısı ile çalışmak (kenar boşlukları, kenar boyutu, satır numaralandırma, metni stunlara ayırma) Tablo oluşturma ve tablolar ile çalışmak.
5- Microsoft Word programında belgelere eklenti yapmak (alt bilgi, üst bilgi, sayfa numarası, tarih, saat, boş sayfa,kapak ) Belgelere resim ve fotoğraf ekleme, resim boyutlarını düzenleme, word art metin ve hazır şekiller eklemek.
6- Microsoft Word programında belgeye grafik eklemek, köprü, yer işareti ve çarpraz başvurular oluşturmak. İçindekiler kaynakça ve dizin oluşturmak. Adres- mektup birleştirmek. Baskı önizleme ve belgeleri yazdırmak .
7- VİZE SINAVI
8- Microsoft Powerpoint arayüzü tanıtımı, Slayt görünümleri , slaytlar oluşturmak, yeni slaytlar eklemek . belgeleri açmak ve kaydetmek .
9- Microsoft Powerpoint programında slaytlar üzerinde işlem yapmak (metin biçimlendirmek, hazır temaları kullanmak, smartart, tarih, saat, resim ve arka plan eklemek.
10- Microsoft Powerpoint programında slaytlara animasyon eklemek, kaldırmak.( geçiş efektleri, metin efektleri, otomatik geçişler, animasyon hızlarını ayarlamak.
11- Microsoft Powerpoint programında aıl slaytın kullanımı, slayt gösterilerinin ayarlanması.
12- Microsof Exel programı arayüzü tanıtımı,çalışma kitaplığına bilgi girmek, hücre ve aralık kavramı, belge açma , kaydetme, bilgi kopyalamak, taşımak
13- Microsof Exel programında formül kullanımını anlamak, karakter ve sayıları biçimlendirmek,grafikler ile çalışmak.Microsof Exel programında listeler ile çalışmak, hazır fonksiyonların kullanımı, baskı önizleme ve yazdırma seçenekleri.
14- FİNAL SINAVI
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilerin bilgisayar donanımları ve programlarının temel işleyiş mantığını kavrayabilmesi.
2- Microsoft Ofiice programlarınını kullanabilme.
3- Öğrencilerin yaptıkları uygulamaların tasarım ve sunum aşamalarında bu programlardan faydalanma yetisi kazanmaları.
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     43
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar BAĞCI,Ömer.Bilgisayarın B’si.Ankara,Seçkin Yayıncılık,2006 BAĞCI,Ömer.Bilgisayarın B''si Windows 7 – Office 2010. Seçkin Yayıncılık,2010

Ders ile ilgili dosyalar