Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FAZ DÖNÜŞÜMLERİ-I |
İkinci düzey |
FİZ 541 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşul dersi yoktur
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ERHAN ALBAYRAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. BUKET SAATÇİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıfta yüz yüze teorik anlatımda
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere Faz dönüşümlerini öğreterek diğer konularla bağlantı kurmak
|
Dersin tanımı
|
Thermodinamik ve faz diyagramları, difusyon, crystal arayüzey ve mikroyapı.
|
1- |
Denge, Tek Bileşenli Sistemler, İkili Sistemler, Heterojen sistemlerde denge.
|
2- |
Heterojen sistemlerde denge, İkili Faz diyagramları, Denge üzerine arayüzeyin etkisi.
|
3- |
Üçlü Denge, İkili Sistemler için ek termodinamik ilişkiler, Faz geçişlerinin Kinetikleri.
|
4- |
Difusyonun Atomik Mekanizması.
|
5- |
Difusyon çeşitleri.
|
6- |
Atomik hareketlilik,İkili Alaşımlarda izleyici difusyon.Üçlü alaşımlarda Difusyon.
|
7- |
Yüksek Difusyon Yolları, Karmaşık İkili Sistemlerde Difusyon.
|
8- |
Arayüzey Serbest Enerjisi, Katı/Buhar Arayüzeyleri.
|
9- |
Tek-Fazlı Katılarda Sınırlar.
|
10- |
Katılarda Arafazların Arayüzeyleri.
|
11- |
Arayüzey Göç.
|
12- |
Saf Metallerde Çekirdeklenme, Homojen ve Heterojen çekirdeklenme.
|
13- |
Erime Çekirdekleşmesi.
|
14- |
Saf Katıların Büyümesi.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Equilibrium, Single Component Systems, Binary Systems, Balance in Heterogeneous Systems.
|
2- |
Equilibrium in heterogeneous systems, Binary phase diagrams, Effect of interface on equilibrium.
|
3- |
Triple Equilibrium, Additional Thermodynamic Relationships for Binary Systems, Kinetics of Phase Transitions.
|
4- |
Atomic Mechanism of Diffusion.
|
5- |
Diffusion types.
|
6- |
Atomic mobility, diffusions in binary alloys. Diffusion in multiple alloys.
|
7- |
High Diffusion Paths, Diffusion in Complex Binary Systems.
|
8- |
Interfacial Free Energy, Solid / Steam Interfaces.
|
9- |
Single-Phase solis Limits.
|
10- |
Interfaces of Interfaces in solids.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
|
|
2- |
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
|
|
3- |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
|
|
4- |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
|
|
5- |
Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
|
6- |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
|
|
7- |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
|
|
8- |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
|
|
9- |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
|
10- |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
|
|
11- |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
|
|
12- |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
|
13- |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
14
|
4
|
56
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
3
|
10
|
30
|
Toplam iş yükü
|
|
|
190
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Metal ve Alaşımlarda Faz Geçişleri D.A. Portes K.E.Easterling
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|