Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KUANTUM KİMYASI |
Birinci düzey |
KİMS494 |
Seçmeli |
7 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
KİM101 Genel Kimya
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ZEKİ BÜYÜKMUMCU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. YAHYA GÜZEL,
PROF.DR.TALAT ÖZPOZAN,
PROF.DR.ZEKİ BÜYÜKMUMCU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze ders anlatımı
|
Dersin amacı
|
Kuantum mekaniğinin temellerini, atomik ve moleküler orbitallerin özelliklerinin molekül yapısını ve kimyasal reaktivitesini nasıl etkilediğini öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Kuantum Mekaniğinin Esasları ve Klasik Fiziğin Yetmezliği, Mikroskopik Sistemlerin Dinamiği, Matematiksel temeller, Öteleme Hareketi, Titreşim Hareketi, Dönme Hareketi, Hidrojenik Atomların Yapısı ve Spektrumu, Çok Elektronlu Atomların Yapısı, Karmaşık Atomların Spektrumları, Moleküler Kuantum Mekaniği, Valens Bağ Teorisi, Moleküler Orbital Teorisi, Çok Atomlu Sistemler İçin Molekül Orbitalleri.
|
1- |
Kuantum Mekaniğinin Esasları ve Klasik Fiziğin Yetmezliği.
|
2- |
Mikroskopik Sistemlerin Dinamiği
|
3- |
Matematiksel Temeller
|
4- |
Kuantum Mekaniğinin İlkeleri
|
5- |
Öteleme hareketi
|
6- |
Titreşim hareketi
|
7- |
Dönme hareketi
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Hidrojenik Atomların Yapısı ve Spektrumu
|
10- |
Çok Elektronlu Atomların Yapısı ve Karmaşık Atomların Spektrumları
|
11- |
Moleküler Kuantum Mekaniği
|
12- |
Valens Bağ Teorisi, Moleküler Orbital Teorisi
|
13- |
Çok Atomlu Sistemler İçin Molekül Orbitalleri
|
14- |
Bazı çok atomlu moleküllerde uygulamalar.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dersin tamamlanmasından sonra:
Kuantum mekaniğin temel prensiplerinin öğrenilmesi
|
2- |
Atomlar ve onların peryotlarının elektronik yapısının öğrenilmesi
|
3- |
Molekül ve kimyasal bağlanmaların elektronik yapısının öğrenilmesi
|
4- |
Kimyasal yapı belirlenmesinin temel bir anlayışa sahip olunmasının öğrenilmesi
|
5- |
Moleküler spektrumun prensiplerinin anlaşılması
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
|
|
2- |
Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
|
|
3- |
Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
|
|
4- |
Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
|
|
5- |
Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
|
|
6- |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
|
|
7- |
Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
|
|
8- |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
|
|
9- |
Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
|
|
10- |
Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
|
|
11- |
Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
|
|
12- |
Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
|
|
13- |
Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
|
|
14- |
Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
|
|
15- |
Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
4
|
52
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
6
|
78
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
3
|
2
|
6
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
140
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
80
|
Kısa sınav
|
3
|
20
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|