Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
OSMANLI TARİHİ II |
İkinci düzey |
SBÖ 302 |
|
6 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. CEVDET KIRPIK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. CEVDET KIRPIK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
---
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, online ve/uzaktan.
|
Dersin amacı
|
Osmanlı tarihinin gerileme ve duraklama devirlerindeki sosyal, siyasal ve ekonomik hayatına dair bilgi vermek. Temel ve tarihsel düşünme becerilerini kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Küçük Kaynarca Antlaşmasından (1774) , Osmanlı İmparatorluğunun yıkılışına (1922) kadar siyasi, kültür ve uygarlık tarihi.
|
1- |
Duraklamanın sebepleri
|
2- |
Duraklama dönemi devlet, sosyal, ekonomik, sanat-kültür hayatındaki değişmeler
|
3- |
Duraklama dönemi siyasi olayları ve Lale devri
|
4- |
Osmanlı devletinin gerileme nedenleri
|
5- |
Osmanlı devleti gerileme dönemi iç ve dış siyasi olayları
|
6- |
III. Selim ve II. Mahmut dönemleri
|
7- |
Tanzimat dönemi, yerel yönetim birimleri
|
8- |
Arasınav
|
9- |
I. Meşrutiyet dönemi iç ve dış siyasi gelişmeler, dış ilişkiler, önemli şahsiyetler
|
10- |
II. Meşrutiyet dönemi iç ve dış siyasi gelişmeler, dış ilişkiler, önemli şahsiyetler
|
11- |
Balkan Savaşları ve sonrasındaki gelişmeler
|
12- |
Birinci Dünya Savaşı ve sonrasındaki gelişmeler, önemli şahsiyetler
|
13- |
Osmanlı son döneminde toplum hayatı ve toplumsal kurumlar
|
14- |
Osmanlı son döneminde ekonomik, sosyal, sanatsal ve kültürel faaliyetler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Osmanlı Devleti’nin siyasi, sosyal, idari, ekonomik yapısı ile ilgili temel kavramları bilir.
|
2- |
Osmanlı Devlet ve toplum hayatının günümüze olan etkileri hakkında çıkarımda bulunur.
|
3- |
Osmanlı Devleti’ndeki siyasal gelişmelerin ekonomik ve toplumsal yapı ve gelişmelerle bağlantısını kurar.
|
4- |
Osmanlı Devleti’nin dış politikada takip ettiği temel yaklaşımlar ile bunlardaki değişimi analiz eder.
|
5- |
Osmanlı devlet ve toplum hayatında yaşanan gelişmeleri değişim ve süreklilik bağlamında ele alarak değerlendirir.
|
6- |
Avrupa’da meydana gelen siyasi, ekonomik, bilimsel ve teknolojik gelişmelerin Osmanlı devlet ve toplum hayatına olan etkilerini bilir.
|
7- |
Batı’nın Osmanlı idari, askeri, sosyal ve ekonomik yapısı ile kültürüne olan etkisini sebep-sonuç ilişkisi içerisinde ele alarak değerlendirir.
|
8- |
Osmanlı merkez ve taşra teşkilatlarında 19. yüzyılda yapılan değişimleri bilir.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsanda hastalık oluşturan parazitlerin morfolojik özelliklerini ve yaşam döngüsünü bilir.
|
|
2- |
Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
|
|
3- |
Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
|
|
4- |
İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
|
|
5- |
Paraziter hastalıkların tanısında kullanılan yöntemleri bilir ve uygulayabilir.
|
|
6- |
Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
|
|
7- |
Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
|
|
8- |
Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
|
|
9- |
Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
|
|
10- |
Paraziter hastalıkların klinik blirtilerini ve tedavilerini bilir.
|
|
11- |
Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
|
|
12- |
Korunma ve kontrol yollarını bilir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
2
|
24
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
8
|
16
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
6
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
92
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Cevdet Kırpık, Osmanlı Tarihi (Ders Notları)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
KARAL, Enver Ziya (1995) Osmanlı Tarihi, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Cilt:V-IX, Ankara.Beydilli, Kemal,"Küçük Kaynarcadan Yıkılışa" Osmanlı Siyasi Tarihi (1999) c:1, İstanbul.
|
|