Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Beslenme ve Diyetetik > KLİNİK YETİŞKİN BESLENMESİ UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KLİNİK YETİŞKİN BESLENMESİ UYGULAMALARI Birinci düzey BES 442 Seçmeli 7 12.00 12.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri BES 312, BES 322, BES 344, BES 346, BES 347 kodlu dersleri almış olmak
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. HABİBE ŞAHİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HABİBE ŞAHİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. ASLI ONUR CANAYDIN
Dersin veriliş şekli Gözlem, servis izlemi, tartışma, beslenme eğitimi, olgu sunumları
Dersin amacı Ders müfredatı kapsamında yetişkin hastalıklarına yönelik öğrenilen bilgilerin, klinik ortamda uygulamalarını gözlemlemek, pratik yapmak
Dersin tanımı Obezite, yeme bozuklukları, diabetes mellitus, reaktif hipoglisemi, koroner kalp hastalıkları, hipertansiyon, gastrointestinal sistem hastalıkları, hareket sistemi hastalıkları, gut, karaciğer hastalıkları, safra kesesi ve pankreas hastalıkları, böbrek hastalıkları, enfeksiyon, AIDS, kanser, yanık, alerji, solunum yolu hastalıkları, nörolojik ve psikiyatrik klinik belirtileri, ve tıbbi beslenme tedavisi. Besin – ilaç etkileşimi, pre-post operatif beslenme, test diyetleri, enteral paranteral beslenme konularının hastanede uygulamasını yapmak.

Dersin içeriği
1- Oryantasyon
2- Klinik uygulama
3- Klinik uygulama ve vaka sunumu
4- Klinik uygulama ve vaka sunumu
5- Klinik uygulama ve vaka sunumu
6- Klinik uygulama ve vaka sunumu
7- Klinik uygulama ve vaka sunumu
8- Ara sınav
9- Klinik uygulama ve vaka sunumu
10- Klinik uygulama ve vaka sunumu
11- Klinik uygulama ve vaka sunumu
12- Klinik uygulama ve vaka sunumu
13- Klinik uygulama ve vaka sunumu
14- Klinik uygulama ve vaka sunumu
15- Klinik uygulama ve vaka sunumu
16- Final sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Klinikte hasta izleminde uygulanacak yöntemleri ve hasta dosyasını okumayı öğrenir.
2- Dosyadaki bilgileri analiz etme ve hastanın klinik ve laboratuar bulgularını değerlendirme yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur.
3- Klinikte hasta izleminde yaşına göre ideal ağırlık ve boy ölçülerinin hesaplanması ve standartlarla kıyaslamasını öğrenir.
4- Olgunun enerji ve besin öğeleri gereksinmesinin hesaplanmasını öğrenir.
5- Hastalıklara göre beslenme ve diyet uygulamalarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm yollarını öğrenir, bu hastalıklarla ile ilgili beslenme ve diyet uygulamaları yapma becerisi kazanır.
6- Hastalara hazırladığı beslenme tedavisine yönelik eğitim verme becerisi kazanır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2- Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3- Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4- Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5- Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7- Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8- Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9- Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 14 224
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödevler 16 1 16
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 16 1 16
Toplam iş yükü     297
AKTS     12.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Baysal A, Aksoy M, Bozkurt N, Kutluay Merdol T, Pekcan P, Keçecioğlu S, Besler T, Mercanlıgil SM. Diyet El Kitabı, 4. baskı, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2011.
Yardımcı Kaynaklar Mahan, K. L., Escott-Stump, S., Krause’s Food & Nutrition Therapy, 12. Baskı, Canada, Saunders, Elsevier, 2008. International Nutrition and Diet Journals (Euro. J. Clin. Nutr. JADA, Am J Clin Nutr etc)

Ders ile ilgili dosyalar