Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği (doktora) > DERİN ÖĞRENME-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DERİN ÖĞRENME-II Üçüncü düzey BİM 624 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALPER BAŞTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ALPER BAŞTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Derin yapay sinir ağları ile mühendislik problemlerinin çözümü için gereken temel makineli öğrenme kavramlarını tanımak; derin öğrenmeyi temel alan ağ yapılarında kullanılan modüler mimarileri ve prensiplerini açıklamak; derin ve sığ öğrenme amacıyla kullanılan öğrenme algoritmalarının temellerinin karşılaştırılması; bu yapılar aracılığıyla sınıflandırma problemlerinin çözümlerini gerçekleştirmek; özdevimli kodlayıcılar ile softmax yapıları tümleştirmek; derin modelleri sezgisel yöntemler ile optimize etmek; kısıtsız ve kısıtlanmış Boltzman makinelerinin temellerini kavramak.
Dersin tanımı Sığ yapılı ağlar ve sığ öğrenme, derin öğrenme, derin yapay sinir ağları, özdevimli kodlayıcılar, softmax ağ yapıları, derin öğrenme ile sınıflandırma uygulamaları, özdevimli kodlayıcılar, softmax ağ yapıları, derin öğrenme ile sınıflandırma uygulamaları, sezgisel yöntemlerin derin öğrenme amacıyla kullanılması, Boltzman makineleri, derin inanç ağları.

Dersin içeriği
1- Özdevimli kodlayıcılar
2- Özdevimli kodlayıcılar
3- Softmax ağ yapıları
4- Softmax ağ yapıları
5- Temsili öğrenme yapıları ile sınıflandırma
6- Temsili öğrenme yapıları ile sınıflandırma
7- Dönem projesi – 1
8- Ara Sınav
9- Sezgisel yöntemler ile derin öğrenme
10- Sezgisel yöntemler ile derin öğrenme
11- Boltzman makinesi
12- Kısıtlanmış Boltzman makinesi
13- Derin inanç ağları
14- Dönem projesi – 2
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Makine öğrenme diline hakim olma
2- Derin ve sığ öğrenme amacıyla kullanılan öğrenme algoritmalarına hakim olma
3- -
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 5 70
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 20
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar