Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DERİN ÖĞRENME-II |
Üçüncü düzey |
BİM 624 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ALPER BAŞTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ALPER BAŞTÜRK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Derin yapay sinir ağları ile mühendislik problemlerinin çözümü için gereken temel makineli öğrenme kavramlarını tanımak; derin öğrenmeyi temel alan ağ yapılarında kullanılan modüler mimarileri ve prensiplerini açıklamak; derin ve sığ öğrenme amacıyla kullanılan öğrenme algoritmalarının temellerinin karşılaştırılması; bu yapılar aracılığıyla sınıflandırma problemlerinin çözümlerini gerçekleştirmek; özdevimli kodlayıcılar ile softmax yapıları tümleştirmek; derin modelleri sezgisel yöntemler ile optimize etmek; kısıtsız ve kısıtlanmış Boltzman makinelerinin temellerini kavramak.
|
Dersin tanımı
|
Sığ yapılı ağlar ve sığ öğrenme, derin öğrenme, derin yapay sinir ağları, özdevimli kodlayıcılar, softmax ağ yapıları, derin öğrenme ile sınıflandırma uygulamaları, özdevimli kodlayıcılar, softmax ağ yapıları, derin öğrenme ile sınıflandırma uygulamaları, sezgisel yöntemlerin derin öğrenme amacıyla kullanılması, Boltzman makineleri, derin inanç ağları.
|
1- |
Özdevimli kodlayıcılar
|
2- |
Özdevimli kodlayıcılar
|
3- |
Softmax ağ yapıları
|
4- |
Softmax ağ yapıları
|
5- |
Temsili öğrenme yapıları ile sınıflandırma
|
6- |
Temsili öğrenme yapıları ile sınıflandırma
|
7- |
Dönem projesi – 1
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Sezgisel yöntemler ile derin öğrenme
|
10- |
Sezgisel yöntemler ile derin öğrenme
|
11- |
Boltzman makinesi
|
12- |
Kısıtlanmış Boltzman makinesi
|
13- |
Derin inanç ağları
|
14- |
Dönem projesi – 2
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Makine öğrenme diline hakim olma
|
2- |
Derin ve sığ öğrenme amacıyla kullanılan öğrenme algoritmalarına hakim olma
|
3- |
-
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
3
|
10
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
5
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
5
|
70
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
3
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
60
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|