Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HİDROLİK |
Üçüncü düzey |
İNŞ 342 |
|
6 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AHMET ALPER ÖNER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. AHMET ALPER ÖNER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersliklerde normal ders anlatımı
|
Dersin amacı
|
Akışkanlar mekaniğinin temel kanunları ve bunların mühendislik problemlerinde kullanımı hakkında öğrencileri bilgilendirmek ve açık kanal ve boru akımı problemlerinin çözebilme becerisi kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Süreklilik, Enerji ve momentum denklemleri ile bunların açık kanal ve boru akım problemlerinde kullanımı.
|
1- |
İdeal akışkanların hareket denklemi (Euler denklemi)
|
2- |
Enerji denkleminin (Bernoulli) elde edilmesi ve uygulamaları
|
3- |
Momentumun korunumu prensibi ve uygulamaları
|
4- |
Momentumun korunumu prensibi ve uygulamaları
|
5- |
Gerçek Akışkanın hareket denklemleri (Navier-Stokes denklemleri)
|
6- |
Türbülanslı akımda hız ve kayma gerilmesi
|
7- |
Borularda gerçek akım
|
8- |
Boru akımlarının özellikleri
|
9- |
Borularda sürtünme ve yerel kayıplar
|
10- |
Pompa problemleri
|
11- |
Açık kanal Akımları ve özellikleri, Açık kanal kesit boyutlandırması
|
12- |
Özgül enerji kavramı ve uygulamaları,
|
13- |
Hidrolik sıçrama
|
14- |
Su yzü profilleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hidrolik problemlerinin matematik modelini kurabilmek
|
2- |
İmpuls momentum problemleinin çözümünü yapabilmek
|
3- |
Enerji denklemini akışkanlar mekaniği problemlerinde kullanabilmek
|
4- |
Boru problemlerinin çözümünü yapabilmek
|
5- |
Pompa problemlerinin çözümünü yapabilmek
|
6- |
Açık kanal problemlerinin çözümünü yapabilmek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
5
|
5
|
Toplam iş yükü
|
|
|
107
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Akışkanlar Mekaniği, Prof. Dr. M. Salih Kırkgöz
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Akışkanlar mekaniği ve Hidrolik, Prof. Dr. Yalçın Yüksel Fundemantals of Fluid Mechanics, Bruce R. Munson, Donald F. Young, Theodore H. Okııshı
|
|