Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > İnşaat Mühendisliği > HİDROLİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HİDROLİK Birinci düzey İNŞ 342 Zorunlu 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri İNŞ 341 AKIŞKANLAR MEKANİĞİ DERSİNİ GEÇMİŞ OLMAK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. AHMET ALPER ÖNER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AHMET ALPER ÖNER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Dersliklerde normal ders anlatımı
Dersin amacı Akışkanlar mekaniğinin temel kanunları ve bunların mühendislik problemlerinde kullanımı hakkında öğrencileri bilgilendirmek ve açık kanal ve boru akımı problemlerinin çözebilme becerisi kazandırmak.
Dersin tanımı Süreklilik, Enerji ve momentum denklemleri ile bunların açık kanal ve boru akım problemlerinde kullanımı.

Dersin içeriği
1- İdeal akışkanların hareket denklemi (Euler denklemi)
2- Enerji denkleminin (Bernoulli) elde edilmesi ve uygulamaları
3- Momentumun korunumu prensibi ve uygulamaları
4- Momentumun korunumu prensibi ve uygulamaları
5- Gerçek Akışkanın hareket denklemleri (Navier-Stokes denklemleri)
6- Türbülanslı akımda hız ve kayma gerilmesi
7- Borularda gerçek akım
8- Boru akımlarının özellikleri
9- Borularda sürtünme ve yerel kayıplar
10- Pompa problemleri
11- Açık kanal Akımları ve özellikleri, Açık kanal kesit boyutlandırması
12- Özgül enerji kavramı ve uygulamaları,
13- Hidrolik sıçrama
14- Su yzü profilleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hidrolik problemlerinin matematik modelini kurabilmek
2- İmpuls momentum problemleinin çözümünü yapabilmek
3- Enerji denklemini akışkanlar mekaniği problemlerinde kullanabilmek
4- Boru problemlerinin çözümünü yapabilmek
5- Pompa problemlerinin çözümünü yapabilmek
6- Açık kanal problemlerinin çözümünü yapabilmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     107
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Akışkanlar Mekaniği, Prof. Dr. M. Salih Kırkgöz
Yardımcı Kaynaklar Akışkanlar mekaniği ve Hidrolik, Prof. Dr. Yalçın Yüksel Fundemantals of Fluid Mechanics, Bruce R. Munson, Donald F. Young, Theodore H. Okııshı

Ders ile ilgili dosyalar