Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I |
İkinci düzey |
İSG 101 |
|
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ENİS GÜNAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze eğitim
|
Dersin amacı
|
Çalışma hayatında, işin yürütümü şartlarından kaynaklanacak iş sağlığı ve güvenliği risklerini tanımak ve önlemleri bilmek
|
Dersin tanımı
|
Çalışanların çalışma ortamından kaynaklanan riskleri ve buna ilişkin kavramları, mevzuatı ve önlemleri tanımak
|
1- |
İş sağlığı ve güvenliği tanımı, kavramlar ve kültürü
Türkiye''''de ve dünyada iş sağlığı ve güvenliği
|
2- |
Mevzuat (Kanunlarda iş sağlığı ve güvenliği, 6331 sayılı iş sağlığı ve güvenliği kanunu)
İş kazasında yapılması gerekenler (çalışanın görev ve sorumlulukları, işverenin görev ve sorumlulukları)
|
3- |
Mevzuat (Kanunlarda iş sağlığı ve güvenliği, 6331 sayılı iş sağlığı ve güvenliği kanunu)
İş kazasında yapılması gerekenler (çalışanın görev ve sorumlulukları, işverenin görev ve sorumlulukları)
|
4- |
Çalışma ortamından kaynaklanan riskler
(Fiziksel, Biyolojik, Psikolojik,Kimyasal riskler)
|
5- |
Çalışma ortamından kaynaklanan riskler
(Fiziksel, Biyolojik, Psikolojik,Kimyasal riskler)
|
6- |
Elle kaldırma ve taşıma
|
7- |
İş ekipmanlarının güvenli kullanımı
|
8- |
Ergonomi / El aletlerinde iş güvenliği
|
9- |
Ekranlı araçlarda iş güvenliği, Elektrik riskleri
|
10- |
Ekranlı araçlarda iş güvenliği, Elektrik riskleri
|
11- |
Güvenlik ve sağlık işaretleri
|
12- |
Kişisel koruyucu donanımlar
|
13- |
Makinalarda koruyucu donanımlar
|
14- |
Risk değerlendirmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İş sağlığı ve güvenliği mevzuatını (kanun, tüzük ve yönetmelikler) tanır
|
2- |
6331 sayılı İş sağlığı ve güvenliği kanunu hakkında bilgi edinir ve bu konuda çalışanları bilgilendirebilir.
|
3- |
İş kazasında yapılması gerekenleri bilir
|
4- |
4857 sayılı iş kanununu hakkında bilgi sahibi olmak.
|
5- |
işyeri bina ve eklentileri konusundaki riskleri bilir.
|
6- |
Gürültü, titreşim, termal konfor, aydınlatma, basınç, radyasyon konularındaki riskleri değerlendirir, önlem alır
|
7- |
Kaynaklı işlerde riskleri (kaynak ortamı, koruyucu donanım vb.) değerlendirir ve önlem alır
|
8- |
Mühendislik uygulamalarının sağlık, iş güvenliği üzerindeki etkileri
|
9- |
İş Güvenliği bakımından çalışma ortamının hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanmak.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
2- |
Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
|
|
3- |
Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
|
|
4- |
Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
|
5- |
Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
|
|
6- |
Bireysel olarak özellikle Çince-Türkçe, Türkçe-Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
7- |
Edebiyat,kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
|
|
8- |
Özellikle Çin kültürü alanındaki çeşitli sosyal,kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
9- |
Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
|
|
10- |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerin kullanır.
|
|
11- |
Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
|
|
12- |
Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
|
|
13- |
Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
|
|
14- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
56
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
SU, Ş., "İş Sağlığı ve Güvenliği Ders Notları" Erciyes Üniv.Müh.Fak.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1.İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği, Hüseyin Altınel, Detay Yayıncılık
2.İş Güvenliği Kültürü, Doç. Dr. Tunç Demirbilek, Legal Yayıncılık
3.İş Güvenliği Kültürü, Dr. Salih Dursun, Beta Yayınevi
4.İş Güvenliği, Prof. Dr. Abdulvahap Yiğit, Dora Yayınevi
|
|