Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > BİLİMSEL ARAŞTIRMAYA GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMAYA GİRİŞ Birinci düzey JDE 425 Seçmeli 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. AYHAN KUŞÇULU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. AYHAN KUŞÇULU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bilimsel-Akademik araştırmalar yaparken izlenen yollar ve bilinmesi gereken yöntemleri öğretmek.
Dersin tanımı Bilimsel-Akademik araştırma yaparken öğrencinin hangi araştırmayı hangi yöntemle yapması gerektiğini öğreten bir derstir.

Dersin içeriği
1- Bilim ve sosyal bilimlere giriş, temel kavramlar. Bilimsel Etik1
2- Araştırma tasarımı: Araştırma soruları ve hipotez geliştirme. Bilimsel Eti2
3- Araştırma süreçlerinin genel yapısı ve yöntem seçimi. Araştırma türleri: Nitel ve nicel yöntemler.
4- Alanyazın taraması ve akademik kaynak bulma. Kaynak gösterimi (APA ölçütleri)
5- Örnekleme yöntemleri, örneklem büyüklüğü ve veri toplama stratejileri.
6- Veri toplama teknikleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar.
7- Örnekleme yöntemleri ve veri toplama stratejileri. Veri toplama teknikleri: Anketler, görüşmeler ve gözlemler.
8- Ara sınav haftası
9- Geçerlik ve güvenilirlik: Araştırma sonuçlarının doğruluğu.
10- Araştırmanın yapılandırılması: Raporlama süreçleri. Araştırma bulgularının yorumlanması ve yazımı.
11- Araştırma sunum teknikleri: Yazılı ve sözlü sunum.
12- Genel değerlendirme ve final projeleri/grup çalışmaları.
13- Genel değerlendirme ve final projeleri/grup çalışmaları.
14- Genel değerlendirme ve final projeleri/grup çalışmaları.
15- Genel değerlendirme ve final projeleri/grup çalışmaları.
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel araştırmanın ne olduğunu öğrenir.
2- Bilimsel araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir.
3- Bilimsel araştırma yaparken izlenen yolu kavrar.
4- Bilimsel araştırma örneklerini okur ve anlar.
5- Bilimsel makale örneklerini okur ve anlar.
6- Kendisi de bilimsel araştırma yapabilir hale gelir.
7- Yaptığı araştırmayı yorumlayabilir.
8- Yaptığı araştırmanın yeterli ve yetersiz noktalarını saptar.
9- Diğer akademik araştırmalarla karşılaştırır.
10- İdeal akademik araştırma için çalışır.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 8 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 5 3 15
Toplam iş yükü     93
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Dr.Kaan Böke, 2014, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar