Ön koşul dersleri
|
Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. EROL BAYTOK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Erol BAYTOK Prof.Dr. Berrin K.GÜÇLÜ, Prof.Dr. Osman KÜÇÜK, Prof. Dr. Kanber KARA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş.Gör. Sena YILMAZ
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze sunum, Soru-cevap anlatım
|
Dersin amacı
|
Proteinler ve Hayvan Beslemedeki Önemi Hakkında Bilgi Vermek
|
Dersin tanımı
|
Proteinler ve Hayvan Beslemedeki Önemi
|
1- |
Proteinler ve metabolizmasına giriş
|
2- |
Proteinler ve metabolizmasına giriş
|
3- |
Proteinlerin hayvanlar arasında degerlendirilebilirlikleri
|
4- |
Hayvan Vücudunda proteinlerin fonksiyonları
|
5- |
By-pass Proteinler
|
6- |
By-pass Proteinler
|
7- |
Aminoasitler, Sınıflandırılması ve bu aa’lerin Vücuttaki fonksiyonları
|
8- |
Aminoasitler, Sınıflandırılması ve bu aa’lerin Vücuttaki fonksiyonları
|
9- |
Hayvan Beslemede Protein Gereksinimi için Kullanılacak Numuneler ve Kullanım Metodları
|
10- |
Aminoasitlerin Yetersizliginde görülen belirtiler
|
11- |
Büyük Ruminantlarda aa metabolizması.
|
12- |
Ara Sınav
|
13- |
Küçük Ruminantlarda aa metabolizması
|
14- |
Kanatlılarda aa metabolizması
|
15- |
Carnivorlarda aa metabolizması
|
16- |
Tek midelilerde protein sindirimi ve Metabolizması.
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Proteinler ve metabolizmasını hakkında bilgi sahibi olması
|
2- |
Hayvan Vücudunda proteinlerin fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olması
|
3- |
By-pass Proteinler hakkında bilgi sahibi olması
|
4- |
Aminoasitler, Sınıflandırılması ve bu aa’lerin Vücuttaki fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olması
|
5- |
Büyük Ruminantlarda aa metabolizması, Küçük Ruminantlarda aa metabolizması,
|
6- |
Kanatlılarda aa metabolizması ve Carnivorlarda aa metabolizması hakkında bilgi sahibi olması
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
ENSMINGER, M.E., OLDFIELD, J.E., HEINEMAN, W.W., 1990:Feeds and Nutrition.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. ERGÜN, A., TUNCER, Ş.D., 2001: Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalıkları.Mesipres,Ankara.
2. ŞENEL, H.S., 1993:Hayvan Besleme.İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayınları.
3. COŞKUN, B., ŞEKER, E., ÜNAL, F., 1997:Hayvan Besleme. Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi. Konya.
|
|