Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > METALLER, DİĞER RADYOETKİN MADDELER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
METALLER, DİĞER RADYOETKİN MADDELER Birinci düzey VFT 637 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUHAMMET YASİN TEKELİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. BİLAL CEM LİMAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze haftada 3 saat teorik
Dersin amacı Metaller, inorganik maddeler, radyoetkin maddeler, asit ve alkalilerden kaynaklanan zehirlenmeler ve sağaltım ilkeleri hakkında bilgi vermek
Dersin tanımı Metaller, inorganik maddeler, radyoetkin maddeler, asit ve alkalilerden kaynaklanan zehirlenmeler ve sağaltım ilkeleri

Dersin içeriği
1- Metaller I
2- Metaller II
3- Metaller III
4- Metaller IV
5- Metaller V
6- Metaller VI
7- Metaller VII
8- Ara sınav
9- İnorganik Maddeler I
10- İnorganik Maddeler II
11- Asit ve Alkaliler
12- Radyoetkin Maddeler I
13- Radyoetkin Maddeler II
14- Radyoetkin Maaddeler III
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Metaller zehirlenmeler ve sağaltım ilkeleri hakkında bilgili olur
2- inorganik maddeler zehirlenmeler ve sağaltım ilkeleri hakkında bilgili olur
3- radyo etkin maddeler zehirlenmeler ve sağaltım ilkeleri hakkında bilgili olur
4- asit ve alkali zehirlenmeler ve sağaltım ilkeleri hakkında bilgili olur
5- Metaller zehirlenmeler ve sağaltım ilkeleri hakkında bilgili olur
6- inorganik maddeler zehirlenmeler ve sağaltım ilkeleri hakkında bilgili olur
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Veteriner Toksikoloji, Kaya S, Pirinçci İ, Bilgili A editör (2002)
Yardımcı Kaynaklar Toxicology The Basic Science of Poisons-Casarett and Doull. A Small Dose of Toxicology, 2nd Edition, Steven G. Gilbert (2012)

Ders ile ilgili dosyalar