Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ALİ KÜÇÜKLER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ALİ KÜÇÜKLER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Bu ders temelde Güney Asya’nın sistematik bir şekilde anlaşılmasının temellerini atarak farklı disiplinlerden gelen öğrencileri Güney Asya üzerine daha ileri ve uzmanlaşmış derslere hazırlamayı amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Ders, bir giriş dersi niteliğinde hazırlanmış olup Güney Asya çalışmalarındaki temel konulara dair genel bir bakış sunar. Öğrencilere Güney Asya’yı tanımak, araştırmak ve yorumlamak üzere yön göstermeyi amaçlar. Kültür, edebiyat, tarih, coğrafya, din, dil, ekonomi ve siyaset dahil olmak üzere bölgenin tarihini ve çağdaş gelişmeleri disiplinlerarası bir bakış açısıyla inceler.
|
1- |
Tanışma, dersin tanıtımı ve giriş
|
2- |
Güney Asya tarihi, siyasi, demografik ve coğrafi sınırlar neresidir?
|
3- |
Güney Asya tarihi, siyasi, demografik ve coğrafi sınırlar neresidir?
|
4- |
Disiplinlerarası çalışma nedir, Güney Asya bölgesi disiplinlerarası nasıl çalışılır?
|
5- |
Dünyada Güney Asya nerelerde, nasıl ve kimler tarafından çalışılıyor?
|
6- |
Güney Asya konulu akademik çalışma ve yayınlar (Dergi, süreli sempozyum, organizasyon vb.) neler?
|
7- |
Güney Asya konulu akademik çalışma ve yayınlar (Dergi, süreli sempozyum, organizasyon vb.) neler?
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Dil, edebiyat ve kültür çalışmaları (Humanities) çerçevesinde Güney Asya nasıl çalışılıyor? Önemli problemleri, güncel tartışmaları, yön verenler, kuramlar ve yöntemler.
|
10- |
Dil, edebiyat ve kültür çalışmaları (Humanities) çerçevesinde Güney Asya nasıl çalışılıyor? Önemli problemleri, güncel tartışmaları, yön verenler, kuramlar ve yöntemler.
|
11- |
Siyaset, ekonomi, uluslararası ilişkiler ve hukuk (social sciences) çerçevesinde Güney Asya nasıl çalışılıyor? Önemli problemleri, güncel tartışmaları, yön verenler, kuramlar ve yöntemler.
|
12- |
Siyaset, ekonomi, uluslararası ilişkiler ve hukuk (social sciences) çerçevesinde Güney Asya nasıl çalışılıyor? Önemli problemleri, güncel tartışmaları, yön verenler, kuramlar ve yöntemler.
|
13- |
Güney Asya’ya yön veren ideolojiler, siyasi/ekonomik/kültürel kavramlar ve inançlar nelerdir?
|
14- |
Güney Asya’ya yön veren ideolojiler, siyasi/ekonomik/kültürel kavramlar ve inançlar nelerdir?
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci bu dersi başarıyla tamamladığında
|
2- |
• Güney Asya’yı genel hatlarıyla tarihi, siyasi, ekonomik, demografik ve coğrafi açıdan tanır,
|
3- |
• Güney Asya Çalışmaları alanında önemli tartışmaları, alana yön veren akademik çalışmaları, akademisyen ve akademik merkezleri öğrenir,
|
4- |
• Disiplinlerarası bakış açısıyla Güney Asya coğrafyasını etkileyen temel ideoloji, düşünce ve inanç sistemlerini ve bunlarla ilişkili kavramlar hakkında fikir sahibi olur,
|
5- |
• Bilimsel araştırma ve yazma yeterliliği gelişir,
|
6- |
• Yaratıcı düşünme ve kavramsal açıdan farkındalığı artar,
|
7- |
• Akademik yayın sürecinin işleyişi hakkında deneyim kazanır.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|