Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.parazitoloji(doktora) > STREPTOKOKLARIN SERO-GRUPLANDIRILMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
STREPTOKOKLARIN SERO-GRUPLANDIRILMASI Üçüncü düzey VMB 621 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Derse sadece lisansüstü eğitim gören öğrenciler kabul edilecektir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FUAT AYDIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr.Fuat AYDIN, Prof. Dr. K. Semih GÜMÜŞSOY, Doç.Dr. Seçil ABAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araş. Gör. Emre KARAKAYA
Dersin veriliş şekli Ders öğretim üyeleri tarafından teorik olarak yapılacaktır. Bu derslerde slayt ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Ayrıca karşılıklı soru-cevap şeklinde ders pekiştirilecektir.
Dersin amacı Streptokok türlerinin tanımlanması, ayırt edilmesi ve özelliklerinin öğretilmesi
Dersin tanımı Streptokokların Sero-gruplandırılıması

Dersin içeriği
1- Patojen Streptokok türleri
2- A grubu Streptokoklar
3- B grubu Streptokoklar
4- C grubu Streptokoklar
5- D ve E grubu Streptokoklar
6- Streptokokal infeksiyonlar
7- Streptokoklarda enzimler
8- Streptokokların virulens faktörleri
9- Streptokokların morfolojik özellikleri
10- Streptokokların kültürel özellikleri
11- Streptokokların fizyolojik özellikleri
12- Streptokokların serotiplendirmesinde kullanılan Ko- aglütinasyon testi
13- Ko-aglütinasyon testinde kullanılan reagentlar
14- Ko- aglütinasyon testinin yapılması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Streptokok türlerini ayırt etmek
2- Streptokok identifikasyon testlerini öğrenmek
3- Streptokokların özelliklerini öğrenmek
4- Koaglütinasyon testini öğrenmek
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
2- Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
7- Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
8- Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
9- Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 3 9
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 2 2 4
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     46
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Özel Mikrobiyoloji: Arda, M. Minbay, A., Aydın, N., Akay, Ö., İzgür, M., Leloğlu, N., Kahraman, M., Ilgaz, A., Diker, K.S. 1997 Medisan Yayınevi, Ankara., Veteriner Mikrobiyoloji: Aydın, N., Paracıklıoğlu, J. 2006 İlke-Emek Yayınları, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar World of Microbiology and Immunology: Narins B., Lerner K.L.,Lerner B.W. 2003. The Gale Group Inc, a division of Thomson Learning. Practical Handbook of Microbiology: Goldman E., Gren L.H. 2009. CRC Press. Labaratory Exercise in Microbiology: Harley-Presscott., 2002 The McGraw-Hill Companies.

Ders ile ilgili dosyalar