Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MALİYE POLİTİKASI ANALİZİ |
İkinci düzey |
MLY 517 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. AHMET AYSU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. AHMET AYSU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
iNTERAKTİF
|
Dersin amacı
|
Maliye Politikasının teorik yapısı kapsamında uygulanan mali politikaların neden-sonuç bağlamında incelenmesi ve güncel ekonomik koşullar açısından tartışılarak değerlendirilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Maliye politikası uygulamalarının etkilerini ve etkinliğini inceleyen bir derstir.
|
1- |
Kavramsal çerçeve, teori ve politika ilişkisi
|
2- |
Keynesyen Makro İktisadi Model ve IS-LM Analizi
|
3- |
İktisadi Yaklaşımlarda Konjonktürel Dalgalanmaların Analizi ve Maliye Politikasının Etkinliği
|
4- |
Anti-Konjonktürel Mali Politikaların Analizi
|
5- |
Kurala Dayalı Maliye Politikaları ve Etkinliğinin Tartışılması
|
6- |
Para ve Maliye Politikalarının Koordinasyonu
|
7- |
Bölgesel Ekonomik Dengesizliklerin Giderilmesinde Maliye Politikası Uygulamaları
|
8- |
Vize Sınavı
|
9- |
Ekonomik krizler ve maliye politikası
|
10- |
Küresel Çevre Sorunları ve Maliye Politikaları
|
11- |
Otomatik istikrarlandırıcı olarak işsizlik sigortası: Dünya uygulamaları ve Türkiye örneği
|
12- |
Gelişmekte olan ülkelerde maliye politikalarının gelir dağılımına etkisi - Türkiye örneği
|
13- |
Eğitim ve sağlık harcamalarının ekonomik etkileri ve Türkiye uygulaması
|
14- |
Türkiye’de 2000 sonrası uygulanan maliye politikaları ve etkileri
|
15- |
İnovasyon Politikaları ve Mali Araçlar
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
Final Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Teorik bilgileri kavrayabilme
|
2- |
Politika araçlarının etkilerini analiz edebilme
|
3- |
Ekonomik göstergeleri değerlendirebilme
|
4- |
Bilimsel niteliklere sahip araştırma raporları hazırlama
|
5- |
Bilimsel eleştiri yeteneğinin kazanılması
|
6- |
Durum Analizi yapabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Maliye alanı ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olma
|
|
2- |
Bilgileri analiz etme, uygulamadaki yansımaları değerlendirme
|
|
3- |
Maliye alanına ilişkin sorunları tespit etme, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilme, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunma.
|
|
4- |
Maliye ile ilgili alt dallarda uzmanlaşmak ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretmek ve analiz yapma becerisine sahip olmak
|
|
5- |
Ulusal, bölgesel ve küresel ölçekte karşılaşılan sorunları iktisadi analiz yöntemleriyle analiz edebilmek ve çözüm önerileri geliştirebilmek
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
153
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
60
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Jonathan Gruber (2004), Public Finance And Public Policy, Worth Publishers
Eker, Aytaç; A. Altay ve M. Sakal (2009, Maliye Politikası, İzmir.
Pınar, Abuzer (2011), Maliye Politikası Teori ve Uygulama, Turhan Kitabevi, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Alana özgü seçilmiş makaleler
|
|