Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MALİYE POLİTİKASI ANALİZİ |
Üçüncü düzey |
MLY 517 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. AHMET AYSU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. AHMET AYSU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
iNTERAKTİF
|
Dersin amacı
|
Maliye Politikasının teorik yapısı kapsamında uygulanan mali politikaların neden-sonuç bağlamında incelenmesi ve güncel ekonomik koşullar açısından tartışılarak değerlendirilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Maliye politikası uygulamalarının etkilerini ve etkinliğini inceleyen bir derstir.
|
1- |
Kavramsal çerçeve, teori ve politika ilişkisi
|
2- |
Keynesyen Makro İktisadi Model ve IS-LM Analizi
|
3- |
İktisadi Yaklaşımlarda Konjonktürel Dalgalanmaların Analizi ve Maliye Politikasının Etkinliği
|
4- |
Anti-Konjonktürel Mali Politikaların Analizi
|
5- |
Kurala Dayalı Maliye Politikaları ve Etkinliğinin Tartışılması
|
6- |
Para ve Maliye Politikalarının Koordinasyonu
|
7- |
Bölgesel Ekonomik Dengesizliklerin Giderilmesinde Maliye Politikası Uygulamaları
|
8- |
Vize Sınavı
|
9- |
Ekonomik krizler ve maliye politikası
|
10- |
Küresel Çevre Sorunları ve Maliye Politikaları
|
11- |
Otomatik istikrarlandırıcı olarak işsizlik sigortası: Dünya uygulamaları ve Türkiye örneği
|
12- |
Gelişmekte olan ülkelerde maliye politikalarının gelir dağılımına etkisi - Türkiye örneği
|
13- |
Eğitim ve sağlık harcamalarının ekonomik etkileri ve Türkiye uygulaması
|
14- |
Türkiye’de 2000 sonrası uygulanan maliye politikaları ve etkileri
|
15- |
İnovasyon Politikaları ve Mali Araçlar
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
Final Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Teorik bilgileri kavrayabilme
|
2- |
Politika araçlarının etkilerini analiz edebilme
|
3- |
Ekonomik göstergeleri değerlendirebilme
|
4- |
Bilimsel niteliklere sahip araştırma raporları hazırlama
|
5- |
Bilimsel eleştiri yeteneğinin kazanılması
|
6- |
Durum Analizi yapabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
2- |
Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
|
|
3- |
Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
|
|
4- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
|
5- |
Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
|
|
6- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
7- |
Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
|
|
8- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
9- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
|
10- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
|
|
11- |
Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
|
|
12- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
13- |
13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
|
|
14- |
Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
15- |
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
153
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
60
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Jonathan Gruber (2004), Public Finance And Public Policy, Worth Publishers
Eker, Aytaç; A. Altay ve M. Sakal (2009, Maliye Politikası, İzmir.
Pınar, Abuzer (2011), Maliye Politikası Teori ve Uygulama, Turhan Kitabevi, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Alana özgü seçilmiş makaleler
|
|