Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Halk Sağliği (doktora) > SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Üçüncü düzey FBÖ 008 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FULYA ÖNER ARMAĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. FULYA ÖNER ARMAĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Ders sonunda öğrenciler; 1. Ölçmenin tanımlar, ölçme türleri ve hataları hakkında bilgi sahibi olurlar 2. Ölçekler ve özelliklerini açıklar 3. Ölçme araçlarını (sınıf içi testler) sınıflandırır 4. Sınıf içi bir testin nasıl hazırlanacağı ve nasıl puanlanacağını analiz eder 5. Hazırlamış oldukları testlerin güvenirlik ve geçerlik çalışmasının nasıl yapılacağını kavrar 6. İndeksler hakkında uygulama yapar 7. Portfolyonun nasıl kullanılacağını açıklar 8. Kavram haritasının nasıl kullanılacağını açıklar 9. Tanılayıcı dallanmış ağaç, yapılandırılmış grid, kavram karikatürleri, proje, Vee diyagramı hakkında bilgi sahibi olur 10. Dereceli puanlama anahtarının nasıl kullanılacağını açıklar 11. Tüm konularla ilgili KPSS soru çözümü uygulaması yapar
Dersin tanımı Ölçme nedir? Ölçme türleri nelerdir? Ölçmede hatalar nelerdir? Ölçekler ve özellikleri nelerdir? Ölçme araçları nelerdir? Değerlendirme nedir? Türleri nelerdir? Karar verme süreçleri nelerdir? Sınıf içi testlerin hazırlanma basamakları nelerdir? Bu testler nasıl hazırlanır? Bu testler nasıl puanlanır? Güvenirlik ve geçerlik nedir? Hazırlanan testlerde güvenirlik ve geçerlik testleri nasıl yapılır? Güçlük ve ayır edicilik indeksleri nedir? Portfolio nedir? Kavram Haritası nedir? Kullanılan Öğretim stratejileri: Ters Yüz Öğrenme, Düz Anlatım Yöntemi, Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme, Beceri: Problem Çözme becerisini geliştirme

Dersin içeriği
1- Tanışma, Derse giriş
2- Ölçme değerlendirme nedir? Ölçme türleri ve hataları, ölçekler ve özellikleri, değerlendirme türleri, karar verme süreçleri
3- Geleneksel Ölçme Araçları Açık uçlu soruları geliştirme basamakları (Literatür taraması)
4- Bloom ve Haladyna Taksonomisi Belirtke Tablosu oluşturma Açık uçlu soruların (klasik/yazılı) özellikleri, puanlanması (Rubrik)
5- Geleneksel Ölçme Araçları Kapalı uçlu soruların (çoktan seçmeli sorular) özellikleri ve puanlanması
6- Geleneksel Ölçme Araçları Kapalı uçlu soruların (Boşluk doldurma, doğru yanlış ve eşleştirme) özellikleri
7- Öğrenmelerin değerlendirilmesi üzerine tartışma
8- Öğrenmelerin değerlendirilmesi üzerine tartışma
9- Öğrenmelerin değerlendirilmesi üzerine tartışma
10- Geçerlik (Kapsam, Ölçüt ve Yapı) • Güvenirlik (Cronbach Alpha) • Geçerlik ve güvenirliği artırma yolları
11- İndeksler • Madde güçlük indeksi • Madde ayırt edicilik indeksi
12- Alternatif ölçme araçları (Portfolyo, Kavram Haritası, Kavram karikatürleri, Tanılayıcı Dallanmış Ağaç, Vee-Diyagramı, Zihin Haritası) • Avantajları, • Sınırlılıkları ve • Puanlama
13- Alternatif ölçme araçları (Yapılandırılmış Grid, Gözlem, Görüşme, Proje, Sunumlar) • Avantajları, • Sınırlılıkları ve • Puanlama Alternatif ölçme araçlarından gözlem ve proje için bütüncül ve analitik derecelendirme ölçekleri oluşturma ve üzerinde tartışma
14- Web 2:0 Araçları ile öğretimi destekleme
15- Web 2:0 Araçları ile öğretimi destekleme
16- Öğrenmelerin değerlendirilmesi üzerine tartışma
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ölçmenin tanımlar, ölçme türleri ve hataları hakkında bilgi sahibi olurlar
2- Ölçekler ve özelliklerini açıklar
3- Ölçme araçlarını (sınıf içi testler) sınıflandırır
4- Sınıf içi bir testin nasıl hazırlanacağı ve nasıl puanlanacağını analiz eder
5- Hazırlamış oldukları testlerin güvenirlik ve geçerlik çalışmasının nasıl yapılacağını kavrar
6- İndeksler hakkında uygulama yapar
7- Portfolyonun nasıl kullanılacağını açıklar
8- Kavram haritasının nasıl kullanılacağını açıklar
9- Tanılayıcı dallanmış ağaç, yapılandırılmış grid, kavram karikatürleri, proje, Vee diyagramı hakkında bilgi sahibi olur
10- Dereceli puanlama anahtarının nasıl kullanılacağını açıklar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
2- Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin toplum sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3- Halk sağlığı alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz ve sentez ederek, özgün sonuçlara ulaşır.
4- Halk sağlığı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibidir. Bu araçları ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeleri yapabilir.
5- Halk sağlığı alanında yapılan çalışmalarda sık kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi ve beceri sahibidir. Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
6- Halk sağlığı alanı ile ilgili çalışmalarda ve araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir.
7- Halk sağlığı alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
8- Halk sağlığı alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayınlar veya ulusal/uluslar arası bir bilimsel toplantıda sunar.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
10- Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
11- Mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini bilir ve uygular.
12- Uzman kişilerle halk sağlığı alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
13- En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini halk sağlığı uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
14- Halk sağlığı alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur.
15- Halk sağlığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri ülke gerçekleri doğrultusunda ve toplum yararına kullanır.
16- Temel yöneticilik bilgi ve becerilerine sahiptir.
17- Diğer sağlık disiplinleri ile ekip halinde çalışabilir ve ekibe liderlik edebilir.
18- Halk sağlığı alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
19- Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. Halk sağlığı uygulamaları ve bilimsel araştırmalarda etik kurallara uygun davranır.
20- Toplumun sağlık eğitimi ihtiyaçlarını belirleyebilir, bireylere ve gruplara eğitim verebilir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S. ve Bıçak B. (2015). Geleneksel-Tamamlayıcı ölçme değerlendirme teknikleri (7. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Çepni S. ve arkadaşları (2012). Ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi Turgut, M.F. ve Baykul Y. (2012). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi

Ders ile ilgili dosyalar