Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FULYA ÖNER ARMAĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. FULYA ÖNER ARMAĞAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Ders sonunda öğrenciler;
1. Ölçmenin tanımlar, ölçme türleri ve hataları hakkında bilgi sahibi olurlar
2. Ölçekler ve özelliklerini açıklar
3. Ölçme araçlarını (sınıf içi testler) sınıflandırır
4. Sınıf içi bir testin nasıl hazırlanacağı ve nasıl puanlanacağını analiz eder
5. Hazırlamış oldukları testlerin güvenirlik ve geçerlik çalışmasının nasıl yapılacağını kavrar
6. İndeksler hakkında uygulama yapar
7. Portfolyonun nasıl kullanılacağını açıklar
8. Kavram haritasının nasıl kullanılacağını açıklar
9. Tanılayıcı dallanmış ağaç, yapılandırılmış grid, kavram karikatürleri, proje, Vee diyagramı hakkında bilgi sahibi olur
10. Dereceli puanlama anahtarının nasıl kullanılacağını açıklar
11. Tüm konularla ilgili KPSS soru çözümü uygulaması yapar
|
Dersin tanımı
|
Ölçme nedir? Ölçme türleri nelerdir? Ölçmede hatalar nelerdir? Ölçekler ve özellikleri nelerdir? Ölçme araçları nelerdir? Değerlendirme nedir? Türleri nelerdir? Karar verme süreçleri nelerdir? Sınıf içi testlerin hazırlanma basamakları nelerdir? Bu testler nasıl hazırlanır? Bu testler nasıl puanlanır? Güvenirlik ve geçerlik nedir? Hazırlanan testlerde güvenirlik ve geçerlik testleri nasıl yapılır? Güçlük ve ayır edicilik indeksleri nedir? Portfolio nedir? Kavram Haritası nedir?
Kullanılan Öğretim stratejileri: Ters Yüz Öğrenme, Düz Anlatım Yöntemi, Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme, Beceri: Problem Çözme becerisini geliştirme
|
1- |
Tanışma, Derse giriş
|
2- |
Ölçme değerlendirme nedir?
Ölçme türleri ve hataları, ölçekler ve özellikleri, değerlendirme türleri, karar verme süreçleri
|
3- |
Geleneksel Ölçme Araçları
Açık uçlu soruları geliştirme basamakları (Literatür taraması)
|
4- |
Bloom ve Haladyna Taksonomisi
Belirtke Tablosu oluşturma
Açık uçlu soruların (klasik/yazılı) özellikleri, puanlanması (Rubrik)
|
5- |
Geleneksel Ölçme Araçları
Kapalı uçlu soruların (çoktan seçmeli sorular) özellikleri ve puanlanması
|
6- |
Geleneksel Ölçme Araçları
Kapalı uçlu soruların (Boşluk doldurma, doğru yanlış ve eşleştirme) özellikleri
|
7- |
Öğrenmelerin değerlendirilmesi üzerine tartışma
|
8- |
Öğrenmelerin değerlendirilmesi üzerine tartışma
|
9- |
Öğrenmelerin değerlendirilmesi üzerine tartışma
|
10- |
Geçerlik (Kapsam, Ölçüt ve Yapı)
• Güvenirlik (Cronbach Alpha)
• Geçerlik ve güvenirliği artırma yolları
|
11- |
İndeksler
• Madde güçlük indeksi
• Madde ayırt edicilik indeksi
|
12- |
Alternatif ölçme araçları
(Portfolyo, Kavram Haritası, Kavram karikatürleri, Tanılayıcı Dallanmış Ağaç, Vee-Diyagramı, Zihin Haritası)
• Avantajları,
• Sınırlılıkları ve
• Puanlama
|
13- |
Alternatif ölçme araçları
(Yapılandırılmış Grid, Gözlem, Görüşme, Proje, Sunumlar)
• Avantajları,
• Sınırlılıkları ve
• Puanlama
Alternatif ölçme araçlarından gözlem ve proje için bütüncül ve analitik derecelendirme ölçekleri oluşturma ve üzerinde tartışma
|
14- |
Web 2:0 Araçları ile öğretimi destekleme
|
15- |
Web 2:0 Araçları ile öğretimi destekleme
|
16- |
Öğrenmelerin değerlendirilmesi üzerine tartışma
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ölçmenin tanımlar, ölçme türleri ve hataları hakkında bilgi sahibi olurlar
|
2- |
Ölçekler ve özelliklerini açıklar
|
3- |
Ölçme araçlarını (sınıf içi testler) sınıflandırır
|
4- |
Sınıf içi bir testin nasıl hazırlanacağı ve nasıl puanlanacağını analiz eder
|
5- |
Hazırlamış oldukları testlerin güvenirlik ve geçerlik çalışmasının nasıl yapılacağını kavrar
|
6- |
İndeksler hakkında uygulama yapar
|
7- |
Portfolyonun nasıl kullanılacağını açıklar
|
8- |
Kavram haritasının nasıl kullanılacağını açıklar
|
9- |
Tanılayıcı dallanmış ağaç, yapılandırılmış grid, kavram karikatürleri, proje, Vee diyagramı hakkında bilgi sahibi olur
|
10- |
Dereceli puanlama anahtarının nasıl kullanılacağını açıklar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
98
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
14
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S. ve Bıçak B. (2015). Geleneksel-Tamamlayıcı ölçme değerlendirme teknikleri (7. Baskı). Ankara: Pegem Akademi
Çepni S. ve arkadaşları (2012). Ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi
Turgut, M.F. ve Baykul Y. (2012). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi
|
|