Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter. Besin Hij ve Tek. (k.k.ort.dr.) > SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Üçüncü düzey FBÖ 008 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FULYA ÖNER ARMAĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. FULYA ÖNER ARMAĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Ders sonunda öğrenciler; 1. Ölçmenin tanımlar, ölçme türleri ve hataları hakkında bilgi sahibi olurlar 2. Ölçekler ve özelliklerini açıklar 3. Ölçme araçlarını (sınıf içi testler) sınıflandırır 4. Sınıf içi bir testin nasıl hazırlanacağı ve nasıl puanlanacağını analiz eder 5. Hazırlamış oldukları testlerin güvenirlik ve geçerlik çalışmasının nasıl yapılacağını kavrar 6. İndeksler hakkında uygulama yapar 7. Portfolyonun nasıl kullanılacağını açıklar 8. Kavram haritasının nasıl kullanılacağını açıklar 9. Tanılayıcı dallanmış ağaç, yapılandırılmış grid, kavram karikatürleri, proje, Vee diyagramı hakkında bilgi sahibi olur 10. Dereceli puanlama anahtarının nasıl kullanılacağını açıklar 11. Tüm konularla ilgili KPSS soru çözümü uygulaması yapar
Dersin tanımı Ölçme nedir? Ölçme türleri nelerdir? Ölçmede hatalar nelerdir? Ölçekler ve özellikleri nelerdir? Ölçme araçları nelerdir? Değerlendirme nedir? Türleri nelerdir? Karar verme süreçleri nelerdir? Sınıf içi testlerin hazırlanma basamakları nelerdir? Bu testler nasıl hazırlanır? Bu testler nasıl puanlanır? Güvenirlik ve geçerlik nedir? Hazırlanan testlerde güvenirlik ve geçerlik testleri nasıl yapılır? Güçlük ve ayır edicilik indeksleri nedir? Portfolio nedir? Kavram Haritası nedir? Kullanılan Öğretim stratejileri: Ters Yüz Öğrenme, Düz Anlatım Yöntemi, Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme, Beceri: Problem Çözme becerisini geliştirme

Dersin içeriği
1- Tanışma, Derse giriş
2- Ölçme değerlendirme nedir? Ölçme türleri ve hataları, ölçekler ve özellikleri, değerlendirme türleri, karar verme süreçleri
3- Geleneksel Ölçme Araçları Açık uçlu soruları geliştirme basamakları (Literatür taraması)
4- Bloom ve Haladyna Taksonomisi Belirtke Tablosu oluşturma Açık uçlu soruların (klasik/yazılı) özellikleri, puanlanması (Rubrik)
5- Geleneksel Ölçme Araçları Kapalı uçlu soruların (çoktan seçmeli sorular) özellikleri ve puanlanması
6- Geleneksel Ölçme Araçları Kapalı uçlu soruların (Boşluk doldurma, doğru yanlış ve eşleştirme) özellikleri
7- Öğrenmelerin değerlendirilmesi üzerine tartışma
8- Öğrenmelerin değerlendirilmesi üzerine tartışma
9- Öğrenmelerin değerlendirilmesi üzerine tartışma
10- Geçerlik (Kapsam, Ölçüt ve Yapı) • Güvenirlik (Cronbach Alpha) • Geçerlik ve güvenirliği artırma yolları
11- İndeksler • Madde güçlük indeksi • Madde ayırt edicilik indeksi
12- Alternatif ölçme araçları (Portfolyo, Kavram Haritası, Kavram karikatürleri, Tanılayıcı Dallanmış Ağaç, Vee-Diyagramı, Zihin Haritası) • Avantajları, • Sınırlılıkları ve • Puanlama
13- Alternatif ölçme araçları (Yapılandırılmış Grid, Gözlem, Görüşme, Proje, Sunumlar) • Avantajları, • Sınırlılıkları ve • Puanlama Alternatif ölçme araçlarından gözlem ve proje için bütüncül ve analitik derecelendirme ölçekleri oluşturma ve üzerinde tartışma
14- Web 2:0 Araçları ile öğretimi destekleme
15- Web 2:0 Araçları ile öğretimi destekleme
16- Öğrenmelerin değerlendirilmesi üzerine tartışma
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ölçmenin tanımlar, ölçme türleri ve hataları hakkında bilgi sahibi olurlar
2- Ölçekler ve özelliklerini açıklar
3- Ölçme araçlarını (sınıf içi testler) sınıflandırır
4- Sınıf içi bir testin nasıl hazırlanacağı ve nasıl puanlanacağını analiz eder
5- Hazırlamış oldukları testlerin güvenirlik ve geçerlik çalışmasının nasıl yapılacağını kavrar
6- İndeksler hakkında uygulama yapar
7- Portfolyonun nasıl kullanılacağını açıklar
8- Kavram haritasının nasıl kullanılacağını açıklar
9- Tanılayıcı dallanmış ağaç, yapılandırılmış grid, kavram karikatürleri, proje, Vee diyagramı hakkında bilgi sahibi olur
10- Dereceli puanlama anahtarının nasıl kullanılacağını açıklar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S. ve Bıçak B. (2015). Geleneksel-Tamamlayıcı ölçme değerlendirme teknikleri (7. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Çepni S. ve arkadaşları (2012). Ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi Turgut, M.F. ve Baykul Y. (2012). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi

Ders ile ilgili dosyalar