Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Tekstil Mühendisliği (y.l.) > KONFEKSİYON İŞLETMESİ YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KONFEKSİYON İŞLETMESİ YÖNETİMİ İkinci düzey TEM 542 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Konfeksiyon Teknolojisi 1. Konfeksiyon Teknolojisi 2.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. NAZIM PAŞAYEV
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Konfeksiyon işletmelerinde üretim yönetimi, organizasyon ve planlamanın, bunlarla bağlı hesaplamaların öğrenilmesi amaçlanmaktadır
Dersin tanımı Konfeksiyon işletmesi. Konfeksiyon işletmesinin yapısı. Konfeksiyon işletmesinde üretimin planlaması. Üretim serisinin hesaplanması. Konfeksiyon işletmesinde üretimin organizasyonu. Dikim bölümünde akımlı üretim formları. Serim ve kesim bölümünde üretimin organizasyon usulleri. Üretim kalitesi yönetimi ve teknik kontrolün organizasyonu. Üretim maliyetlerinin hesaplanması. Konfeksiyon işletmesinin gelişiminin perspektif planlaması.

Dersin içeriği
1- Tekstilde üretimin organizasyonu, planlanması ve yönetimi. Amaçlar ve fonksiyonlar.
2- Konfeksiyon işletmelerinde ihtisaslaşma. İşletmenin üretim programı. İşletmenin yapısı.
3- Akışlı üretim. Akış hatlarının organizasyon formları. Akışların sınıflandırılması.
4- Konfeksiyon fabrikası Dikim bölümü üretim akişlarinin organizasyonu. Akişlarin tipleri.
5- Teknolojik Akışların Tipleri. Konveyörlü ve konveyörsüz akışlar. Düz ve gruplu akışlar.
6- Teknolojik akışların organizasyon prensipleri. Üretim hattı dengeleme.
7- Teknolojik akışların hesaplanması.
8- Akışların teknolojik şemasının tasarlanması ve analizi.
9- Akışların planlanması. Teknik ve ekonomik göstergelerinin hesaplanması.
10- Konfeksiyon fabrikasında ürünlerin son nii ve tamamlanmasi bölümünün teknolojik hesaplamaları. Hazir ürün deposunun teknolojik hesaplamaları.
11- Konfeksiyon fabrikasında modellerin üretime hazırlanması bölümünün teknolojik hesaplamaları, organizasyonu ve planlanması.
12- Konfeksiyon fabrikasında kumaşların kesime hazırlanması bölümünün teknolojik hesaplamaları, organizasyonu ve planlanması.
13- Konfeksiyon fabrikasında serim ve kesim bölümünün teknolojik hesaplamaları, organizasyonu ve planlanması.
14- Diğer tekstil fabrikalarının organizasyonu, planlama ve yönetimi özellikleri.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tekstil Mühendisliği problemlerine matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi tasarlama becerisi.
3- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
4- Tekstil Mühendisliği problemlerini tanımlama, analiz, formüle etme ve çözme becerisi.
5- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
6- Etkin iletişim kurma becerisi.
7- Tekstil teknolojisi/terbiyesi/konfeksiyon alanlarında çağdaş bilgi sahibi olma.
8- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Tekstil Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Tekstil Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Tekstil mühendisliği uygulamalarında son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
7- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 14 14
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar 1. J.Cristopher Jones. Design Methods. New York, 1982 2. Voronkova T.Y. Proektirovaniye şveynıh predpriyatiy. Moskova 2006 3. Proektirovaniye predpriyatiy şveynoy promışlennosti. Moskova, 1983. 4. Paşayev N.P. Dikiş müesseselerinin layihelendirilmesi. Bakü, Oka-Ofset, 2003

Ders ile ilgili dosyalar