Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KONFEKSİYON İŞLETMESİ YÖNETİMİ |
İkinci düzey |
TEM 542 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Konfeksiyon Teknolojisi 1.
Konfeksiyon Teknolojisi 2.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. NAZIM PAŞAYEV
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Konfeksiyon işletmelerinde üretim yönetimi, organizasyon ve planlamanın, bunlarla bağlı hesaplamaların öğrenilmesi amaçlanmaktadır
|
Dersin tanımı
|
Konfeksiyon işletmesi. Konfeksiyon işletmesinin yapısı. Konfeksiyon işletmesinde üretimin planlaması. Üretim serisinin hesaplanması. Konfeksiyon işletmesinde üretimin organizasyonu. Dikim bölümünde
akımlı üretim formları. Serim ve kesim bölümünde üretimin organizasyon usulleri. Üretim kalitesi yönetimi ve teknik kontrolün organizasyonu. Üretim maliyetlerinin hesaplanması. Konfeksiyon işletmesinin gelişiminin perspektif planlaması.
|
1- |
Tekstilde üretimin organizasyonu, planlanması ve yönetimi. Amaçlar ve fonksiyonlar.
|
2- |
Konfeksiyon işletmelerinde ihtisaslaşma. İşletmenin üretim programı. İşletmenin yapısı.
|
3- |
Akışlı üretim. Akış hatlarının organizasyon formları. Akışların sınıflandırılması.
|
4- |
Konfeksiyon fabrikası Dikim bölümü üretim akişlarinin organizasyonu. Akişlarin tipleri.
|
5- |
Teknolojik Akışların Tipleri. Konveyörlü ve konveyörsüz akışlar. Düz ve gruplu akışlar.
|
6- |
Teknolojik akışların organizasyon prensipleri. Üretim hattı dengeleme.
|
7- |
Teknolojik akışların hesaplanması.
|
8- |
Akışların teknolojik şemasının tasarlanması ve analizi.
|
9- |
Akışların planlanması. Teknik ve ekonomik göstergelerinin hesaplanması.
|
10- |
Konfeksiyon fabrikasında ürünlerin son nii ve tamamlanmasi bölümünün teknolojik
hesaplamaları. Hazir ürün deposunun teknolojik hesaplamaları.
|
11- |
Konfeksiyon fabrikasında modellerin üretime hazırlanması bölümünün teknolojik
hesaplamaları, organizasyonu ve planlanması.
|
12- |
Konfeksiyon fabrikasında kumaşların kesime hazırlanması bölümünün teknolojik
hesaplamaları, organizasyonu ve planlanması.
|
13- |
Konfeksiyon fabrikasında serim ve kesim bölümünün teknolojik hesaplamaları,
organizasyonu ve planlanması.
|
14- |
Diğer tekstil fabrikalarının organizasyonu, planlama ve yönetimi özellikleri.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tekstil Mühendisliği problemlerine matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama
becerisi.
|
2- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi tasarlama
becerisi.
|
3- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
|
4- |
Tekstil Mühendisliği problemlerini tanımlama, analiz, formüle etme ve çözme becerisi.
|
5- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
6- |
Etkin iletişim kurma becerisi.
|
7- |
Tekstil teknolojisi/terbiyesi/konfeksiyon alanlarında çağdaş bilgi sahibi olma.
|
8- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Tekstil Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
|
|
2- |
Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
|
|
3- |
Değişik disiplinlere ait bilgileri Tekstil Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
|
|
4- |
Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
|
|
5- |
Tekstil mühendisliği uygulamalarında son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
|
|
6- |
Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
|
|
7- |
Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
|
|
8- |
Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
|
|
9- |
Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
|
|
10- |
Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
10
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
14
|
14
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
10
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
189
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. J.Cristopher Jones. Design Methods. New York, 1982
2. Voronkova T.Y. Proektirovaniye şveynıh predpriyatiy. Moskova 2006
3. Proektirovaniye predpriyatiy şveynoy promışlennosti. Moskova, 1983.
4. Paşayev N.P. Dikiş müesseselerinin layihelendirilmesi. Bakü, Oka-Ofset, 2003
|
|