Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Resim > LİNEER CEBİR II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LİNEER CEBİR II Birinci düzey MÖP 204 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Herhangi bir ön koşul yoktur.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. DANYAL SOYBAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. DANYAL SOYBAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu ders matematiksel yapılar ve işlemleri anlamayı ve onların uygulamalarını geliştirmeyi amaçlamaktadır. Vektör uzayları arasında tanımlanan lineer dönüşümler ve onlara karşılık gelen matrislerin bazı karakteristik özellikleri hakkında bilgi verilmektedir.
Dersin tanımı Bu dersde dönüşümlerin lineerlik özelliği ile ilgili olarak onların çekirdekleri görüntü uzayları, boyut teoremlerinin uygulamaları, öz değer ve öz vektörler, iççarpım, Gram-Schmidt dikleştirme metodu,dikey küme ve izdüşüm kavramları ve onların uygulamalarını içermektedir.

Dersin içeriği
1- Lineerlik kavramı
2- Lineer dönüşümler
3- Lineer dönüşümler
4- Bir lineer dönüşümün çekirdeği ve görüntüsü
5- Boyut kavramının uygulamaları
6- Lineer dönüşümlerin uygulamaları
7- Öz değer ve öz vektörler
8- Lineer dönüşümlerin karakteristik polinomları
9- Ara sınav
10- İççarpımın özellikleri
11- İç çarpım uzayları
12- İç çarpım uzaylarının geometrik özellikleri
13- Matris operasyonları ile köşegenleştirme
14- Ortogonal projeksiyonlar
15- Ortogonal matrisler
16- Polinomlar and matris projeksiyonlar
17- Gram-Schmidt ortogonalleştirme metodu
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dönem sonunda öğrenciler; doğrusallık(lineerlik) ve doğru arasındaki farkları anlayabilirler
2- Lineer dönüşümlerin çekirdek ve görüntü uzayları gibi temel özelliklerini öğrenebilirler
3- boyut teoremlerini diğer kavramlara uygulayabilirler
4- bir lineer dönüşüme karşılık gelen matrisi bulabilirler
5- öz değer ve öz vektör kavramlarını ayırt edip karakteristik polinomu elde edebilirler
6- ortogonal projeksiyonların özelliklerini öğrenip Gram-Schmidt yöntemini kullanarak köşegenleştirme yapabilirler
7- polinomlar ile matrisler arasındaki ilişkileri öğrenirler
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2- Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3- Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4- Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5- Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6- Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7- Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8- Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9- Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10- Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11- Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12- Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13- Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14- İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15- Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 17 2 34
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 2 1 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Lineer Cebir(Ahmet IŞIK)
Yardımcı Kaynaklar Çözümlü Lineer Cebir(Ahmet IŞIK), Lineer Cebir Ve Çözümlü Lineer Cebir) Fethi Çallıalp), Lineer Cebir(Feyzi BAŞAR), Lineer Algebra(Serge Lang)

Ders ile ilgili dosyalar