Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Halkla İlişkiler ve Tanitim Tzs.y.l.i.ö. > HALKLA İLİŞKİLER VE MEDYA YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HALKLA İLİŞKİLER VE MEDYA YÖNETİMİ İkinci düzey Hİ 542 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DEKAN HAKAN AYDIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Hakan AYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Kurumların medya ile ilişkiler kurma süreci ve bu süreçte kullanılan yöntemlerin aktarılması ve halkla ilişkiler uygulayıcılarına bu konudaki temel yeterliliklerin kazandırılması
Dersin tanımı Halkla İlişkiler ve Medya ilişkisini tüm yönleriyle inceleyen derstir

Dersin içeriği
1- Halkla ilişkiler ve Medya İlişkilerine Yönelik Kavramsal Çerçeve
2- Basınla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Gazetecilik Arasındaki Etkileşim
3- Basına Yönelik Bilgilendirici Malzemeler ve Hazırlanması
4- Basın Bildirileri ve Basın Bültenleri
5- Ürün Raporları ve Basın Konferansı
6- Basın Gezisi, Basın Dosyası ve Basın Röportajları
7- Vize Sınavı
8- İnternetin Basını Bilgilendirmek Amacıyla Kullanılması
9- İnternet Üzerinden Basına Sağlanabilecek Hizmetler
10- Görsel ve İşitsel Basına Yönelik Bilgilendirici Malzemenin Hazırlanması
11- Radyo ve Televizyona Yönelik Olarak Kullanılabilecek Bilgilendirici Malzemeler
12- Özel Durumlar İçin Basına Yönelik Halkla İlişkiler Çalışmaları
13- Sergi ve Fuarlar Sırasında Yapılabilecek Bilgilendirici Çalışmalar ve Kriz Durumlarında Basınla İlişkiler
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Medya kavramı ve önemi, alternatif medya, medya türleri bağlamında Halkla İlişkiler ve Medya ilişkisine yönelik kavrayış kazanır
2- Medya türlerinin kullanımı, medya listesi ve medya planı, güçlü medya ilişkileri kurma ve sürdürmeyi öğrenir
3- Medyaya yönelik bilgilendirici malzemenin nasıl hazırlanacağını öğrenir
4- İnternetin medya ile ilişkilerdeki rolünü kavrar
5- Özel durumlarda medya ile ne tür ilişkiler kurulabileceğini öğrenir
6- Medya ile kurulan ilişkilerin halkla ilişkiler uzmanına sağladığı faydaların kavranması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 4 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 2 8 16
Sunum / Seminer hazırlama 2 8 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ayla Okay, Aydemir Okay, Halkla İlişkiler ve Medya, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2005
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar