Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DEKAN HAKAN AYDIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Hakan AYDIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Kurumların medya ile ilişkiler kurma süreci ve bu süreçte kullanılan yöntemlerin aktarılması ve halkla ilişkiler uygulayıcılarına bu konudaki temel yeterliliklerin kazandırılması
|
Dersin tanımı
|
Halkla İlişkiler ve Medya ilişkisini tüm yönleriyle inceleyen derstir
|
1- |
Halkla ilişkiler ve Medya İlişkilerine Yönelik Kavramsal Çerçeve
|
2- |
Basınla İlişkiler,
Halkla İlişkiler ve Gazetecilik Arasındaki Etkileşim
|
3- |
Basına Yönelik Bilgilendirici Malzemeler ve Hazırlanması
|
4- |
Basın Bildirileri ve Basın Bültenleri
|
5- |
Ürün Raporları ve Basın Konferansı
|
6- |
Basın Gezisi, Basın Dosyası ve Basın Röportajları
|
7- |
Vize Sınavı
|
8- |
İnternetin Basını Bilgilendirmek Amacıyla Kullanılması
|
9- |
İnternet Üzerinden Basına Sağlanabilecek Hizmetler
|
10- |
Görsel ve İşitsel Basına Yönelik Bilgilendirici Malzemenin Hazırlanması
|
11- |
Radyo ve Televizyona Yönelik Olarak Kullanılabilecek Bilgilendirici Malzemeler
|
12- |
Özel Durumlar İçin Basına Yönelik Halkla İlişkiler Çalışmaları
|
13- |
Sergi ve Fuarlar Sırasında Yapılabilecek Bilgilendirici Çalışmalar ve Kriz Durumlarında Basınla İlişkiler
|
14- |
Final Sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Medya kavramı ve önemi, alternatif medya, medya türleri bağlamında Halkla İlişkiler ve Medya ilişkisine yönelik kavrayış kazanır
|
2- |
Medya türlerinin kullanımı, medya listesi ve medya planı, güçlü medya ilişkileri kurma ve sürdürmeyi öğrenir
|
3- |
Medyaya yönelik bilgilendirici malzemenin nasıl hazırlanacağını öğrenir
|
4- |
İnternetin medya ile ilişkilerdeki rolünü kavrar
|
5- |
Özel durumlarda medya ile ne tür ilişkiler kurulabileceğini öğrenir
|
6- |
Medya ile kurulan ilişkilerin halkla ilişkiler uzmanına sağladığı faydaların kavranması
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
4
|
48
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
4
|
48
|
Ödevler
|
2
|
8
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
8
|
16
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ayla Okay, Aydemir Okay, Halkla İlişkiler ve Medya, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2005
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yok
|
|