Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Cerrahi(doktora) > HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLER Üçüncü düzey DPT 602 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. HAYDAR ALBAYRAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. BÜLENT KESİM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK-UYGULAMA
Dersin amacı HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLERİN PLANLAMA VE KLİNİK UYGULAMALARININ ANLATILMASI
Dersin tanımı HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLERİN PLANLAMA VE KLİNİK UYGULAMALARI

Dersin içeriği
1- PROTEZ TANIMI VE AMAÇLARI
2- BÖLÜMLÜ DİŞSİZ ARKLARIN SINIFLANDIRILMASI
3- TANI VE TEDAVİ PLANLAMASI
4- HBP ÖNCESİ HAZIRLIKLAR
5- HBP'LERDE ÖLÇÜ
6- HBP'LERDE KAYITLARIN ALINMASI
7- ANA BAĞLAYICILAR VE KÜÇÜK BAĞLAYICILAR
8- TUTUCULUK VE TUTUCULAR
9- KROŞELER
10- HASSAS TUTUCULAR
11- İNDİREKT TUTUCULUK VE İNDİREKT TUTUCULAR
12- RİJİD METAL TUTUCULAR
13- PROTEZ PLAĞI TUTUCU ELEMANLARI
14- KARŞIT ARK STABİLİSAZYONU
15- HBP'LERDE OKLÜZYON
16- HBP'LERDE DİŞ ŞEÇİMİ, DİZİMİ VE MODELAJ
17- HASTA EĞİTİMİ VE PROTEZ BAKIMI
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- PROTETİK DİŞ TEDAVİSİNİN AMAÇLARININ ANLAŞILMASI
2- HBP İÇİN TANI VE TADAVİ PLANI NASIL OLMALIDIR
3- HBP METAL İSKELT PLANLAMASI İÇİN PRENSİPLER
4- HBP PLANLAMASINA GÖRE AĞIZ HAZIRLIKLARI NASIL OLMALIDIR
5- HBP HER PARÇASININ TANINMASI
6- HASTA EĞİTİMİ NASIL OLMALIDIR
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner cerrahi alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner cerrahi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner cerrahi alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner cerrahi alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner cerrahi alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 17 2 34
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 17 2 34
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 10 1 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 1 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hareketli Bölümlü Protezlerde Temel İlkeler. Prof. Dr. Bülent Kesim Quintessence Yayıncılık Ltd. Şti., İstanbul 2010. Bölümlü Protezler. Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğluİstanbul Üniversitesi diş Hekimliği Fakültesi Basımevi ve film merkezi İstanbul 1995.
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar