Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyoistatistik (yükseklisans) > MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MODELLEME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MODELLEME İkinci düzey MÖP 406 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SERHAT AYDIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SERHAT AYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Matematiksel modelleme ile ilgili gereken bilgileri ve matematiksel modelleme uygulamalarını yürütebilme becerisi kazandırma.
Dersin tanımı • Matematiksel modelleme ve problem çözme; matematik öğretiminde modeller ve modelleme süreci; modelleme döngüsü (problemi tanımlama, manipülasyon, tahmin ve doğrulama), model geliştirme basamakları; model geliştirme prensipleri; modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması ve öğretmenin rolü; matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama ve öğrencilerin matematiksel düşünme süreçlerinin izlenmesi.

Dersin içeriği
1- Matematik ve problem çözme
2- Matematiksel modellemeye giriş
3- Matematiksel modelleme perspektifleri
4- Matematiksel modellemede eğilimler
5- Matematiksel modellemenin öğretim programındaki yeri
6- Modelleme yeterlikleri ve gelişimi
7- Matematiksel modellemede yaşanan zorluklar
8- Matematiksel modellemenin sınıf içi uygulamaları
9- Ara sınav
10- Matematiksel modellemenin sınıf içi uygulamaları
11- Matematiksel modellemede teknoloji kullanımı
12- Matematiksel modelleme problemlerinde teknoloji kullanımının rolü
13- Matematiksel Modelleme ve Değerlendirme
14- Matematiksel Modelleme Pedagojisi
15- Matematiksel Modelleme ile İlgili Çalışmalardan Örnekler
16- Matematiksel Modelleme ile İlgili Çalışmalardan Örnekler
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Problem çözme aşamalarını bilir.
2- Matematik öğretiminde kullanılan modelleri bilir.
3- Matematiksel modelleme dögüsünü bilir.
4- Matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlar.
5- Matematiksel modelleme etkinliklerinin uygulamasını yapar.
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
4- Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
5- Bilimsel bakışa sahip olur,
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
7- Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
8- Bilimsel yenilikleri takip eder,
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bukova-Güzel, E., Doğan, F. M. Ve Özaltun-Çelik, A. (Ed.) (2021). Matematiksel modelleme. Ankara: Pegem.
Yardımcı Kaynaklar Bukova-Güzel, E. (Ed.) (2021). Matematik eğitiminde matematiksel modelleme. Ankara: Pegem. Dost, Ş. (Ed.) (2019). Matematik eğitiminde modelleme etkinlikleri. Ankara: Pegem.

Ders ile ilgili dosyalar