Ön koşul dersleri
|
BES 312, BES 322, BES 344, BES 346, BES 347 kodlu dersleri almış olmak
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MERVE ÇAPAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. MERVE ÇAPAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. YAĞMUR YAŞAR FIRAT
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım, Tartışma, Gözlem, Uygulama
|
Dersin amacı
|
Mesleki bilgi ve becerileri toplu beslenme sistemleri alanında uygulamaya geçirmek
|
Dersin tanımı
|
Toplu Beslenme Sistemleri Uygulamaları
|
1- |
Oryantasyon
|
2- |
Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Toplu beslenme hizmeti verilen kurumlarda yönetim ve organizasyon yapısının gözlemlenmesi
|
3- |
Toplu beslenme yapılan kuruluşta Uygulama/gözlem - Uygulama yapılan kurum hakkında genel bilgi, mutfak ve yemekhane fiziki koşulları, mutfak ve yemekhane planlarının incelenmesi
|
4- |
Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Uygulama yapılan kurumun depo koşulları, mevcut araç-gereçlerin (kapasiteleri, nitelikleri, markaları vb.) incelenmesi
|
5- |
Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Kurumun satın alma bilgileri, ihale yöntemi, ihaleye hazırlık aşamaları, idari şartname örnekleri, , teknik şartname örnekleri, sipariş için kullanılan form örnekleri, sipariş için kullanılan gramajlar, formlar
|
6- |
Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Her bir yemek grubuna ait geniş çapta hazırlama ve pişirme yöntemleri, standart yemek tarifeleri örnekleri.
|
7- |
Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Uygulama yapılan kurumda uygulanan menülerin incelenmesi
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Uygulama yapılan kuruma yönelik öğrencinin planladığı menülerin incelenmesi
|
10- |
Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem- Makale sunumu
|
11- |
Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem- Makale sunumu
|
12- |
Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem- Makale sunumu
|
13- |
Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem- Makale sunumu
|
14- |
Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem- Makale sunumu
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Diyetisyenin yönetici rolünü öğrenir ve bu konuda bilgi ve becerilerini geliştirir
|
2- |
Toplu beslenme sistemleri süreçlerini gözlemler ve var olan teorik bilgileriyle yorumlar
|
3- |
Toplu beslenme sistemlerinde karşılaşılan sorunları tanır ve çözüm yollarını öğrenir
|
4- |
Hizmet edilen hedef gruba yönelik menü planlama uygulamasını öğrenir
|
5- |
Besin güvenliği yönünden toplu beslenme sistemleri süreçlerini gözlemler ve yorumlar
|
6- |
Kurum personeli ile iletişim yeteneği geliştirebilme becerisi kazanır
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
2- |
Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
|
|
3- |
Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
|
|
4- |
Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
|
|
5- |
Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
|
|
7- |
Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
|
|
8- |
Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
|
|
9- |
Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
14
|
224
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
16
|
2
|
32
|
Ödevler
|
16
|
1
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
3
|
3
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
16
|
1
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
297
|
AKTS
|
|
|
12.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Baysal, A. (2012). Beslenme. Hatiboğlu Yayınları, 14.Baskı, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Beyhan Y. Toplu Beslenme Sistemlerinin Yönetim ve Organizasyonu, 2018
|
|