Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Beslenme ve Diyetetik > TOPLU BESLENME SİSTEMLERİ UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TOPLU BESLENME SİSTEMLERİ UYGULAMALARI Birinci düzey BES 441 Seçmeli 7 12.00 12.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri BES 312, BES 322, BES 344, BES 346, BES 347 kodlu dersleri almış olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MERVE ÇAPAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. MERVE ÇAPAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. YAĞMUR YAŞAR FIRAT
Dersin veriliş şekli Anlatım, Tartışma, Gözlem, Uygulama
Dersin amacı Mesleki bilgi ve becerileri toplu beslenme sistemleri alanında uygulamaya geçirmek
Dersin tanımı Toplu Beslenme Sistemleri Uygulamaları

Dersin içeriği
1- Oryantasyon
2- Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Toplu beslenme hizmeti verilen kurumlarda yönetim ve organizasyon yapısının gözlemlenmesi
3- Toplu beslenme yapılan kuruluşta Uygulama/gözlem - Uygulama yapılan kurum hakkında genel bilgi, mutfak ve yemekhane fiziki koşulları, mutfak ve yemekhane planlarının incelenmesi
4- Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Uygulama yapılan kurumun depo koşulları, mevcut araç-gereçlerin (kapasiteleri, nitelikleri, markaları vb.) incelenmesi
5- Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Kurumun satın alma bilgileri, ihale yöntemi, ihaleye hazırlık aşamaları, idari şartname örnekleri, , teknik şartname örnekleri, sipariş için kullanılan form örnekleri, sipariş için kullanılan gramajlar, formlar
6- Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Her bir yemek grubuna ait geniş çapta hazırlama ve pişirme yöntemleri, standart yemek tarifeleri örnekleri.
7- Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Uygulama yapılan kurumda uygulanan menülerin incelenmesi
8- Ara sınav
9- Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Uygulama yapılan kuruma yönelik öğrencinin planladığı menülerin incelenmesi
10- Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem- Makale sunumu
11- Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem- Makale sunumu
12- Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem- Makale sunumu
13- Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem- Makale sunumu
14- Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem- Makale sunumu
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Diyetisyenin yönetici rolünü öğrenir ve bu konuda bilgi ve becerilerini geliştirir
2- Toplu beslenme sistemleri süreçlerini gözlemler ve var olan teorik bilgileriyle yorumlar
3- Toplu beslenme sistemlerinde karşılaşılan sorunları tanır ve çözüm yollarını öğrenir
4- Hizmet edilen hedef gruba yönelik menü planlama uygulamasını öğrenir
5- Besin güvenliği yönünden toplu beslenme sistemleri süreçlerini gözlemler ve yorumlar
6- Kurum personeli ile iletişim yeteneği geliştirebilme becerisi kazanır
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2- Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3- Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4- Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5- Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7- Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8- Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9- Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 14 224
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödevler 16 1 16
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 16 1 16
Toplam iş yükü     297
AKTS     12.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Baysal, A. (2012). Beslenme. Hatiboğlu Yayınları, 14.Baskı, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Beyhan Y. Toplu Beslenme Sistemlerinin Yönetim ve Organizasyonu, 2018

Ders ile ilgili dosyalar