Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ULUSLARARASI HUKUK VE KURUMLAR |
İkinci düzey |
ULS525 |
Zorunlu |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ELİF ŞİMŞEK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞRETİM ÜYESİ ELİF ŞİMŞEK ÖZKAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Seminer ve Tartışma
|
Dersin amacı
|
Uluslararası hukukun işleyişi ve bu işleyişte uluslararası aktörlerin yerini analiz etmektir.
|
Dersin tanımı
|
Uluslararası hukukun temel prensipleri, dayanakları, aktörleri, işleyişi ve sorunlarını irdeleyen bir derstir.
|
1- |
Giriş
|
2- |
Uluslararası Hukuk nedir?
|
3- |
Uluslararası Hukukun temelleri ve tarihi
|
4- |
Uluslararası hukukun aktörleri
|
5- |
Uluslararası hukukun işleyişi
|
6- |
Hukuk-Uluslararası İlişkiler etkileşimi
|
7- |
Hukuk-Uluslararası İlişkiler etkileşimi
|
8- |
Uluslararası hukukun kurumları
|
9- |
Devletler
|
10- |
Uluslararası Örgütler
|
11- |
Ulusüstü ve ötesi Örgütler
|
12- |
Uluslararası Mahkemeler
|
13- |
Bireyler
|
14- |
Tekrar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Uluslararası hukukun işleyişine hakim olmak
|
2- |
Uluslararası hukukun sorunlarını tartışabilmek
|
3- |
Sistem teorilerini analiz etme becerisi
|
4- |
Eleştirel bakış açısı kazanabilme
|
5- |
Uluslararası Hukuk teorileri üzerine ileri düzey bilgi sahibi olma
|
6- |
Uluslararası sistemin işleyişinde hukukun yerini düşünmek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
|
2- |
Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
|
|
3- |
Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
|
|
4- |
Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
|
|
5- |
Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
|
|
6- |
Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
|
|
7- |
Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası güncel konulara uygular.
|
|
8- |
Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce bilgisini kullanır.
|
|
9- |
Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla çözümler.
|
|
10- |
Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanır.
|
|
11- |
Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
|
|
12- |
Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
|
|
13- |
Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
|
|
14- |
Uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
|
|
15- |
İdari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
3
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Akehurst’s Modern Introduction to International Law, Peter Malanczuk, Routledge, New York, 2007
|
Yardımcı Kaynaklar
|
International Law, Antonio Cassese, Oxford, New York, 2005. Uluslararası Hukuk Dersleri, Turhan Kitabevi, Ankara, 1999. (I ve II. Cilt)
|
|