Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MURAT KOÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ KENAN KOÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, gösterip yaptırma yöntemi
|
Dersin amacı
|
Uzmanlık Dalı Teknik ve Taktik konusunun öğretimi
|
Dersin tanımı
|
Öğrencilerin Uzmanlık Dalı Teknik ve Taktik eğitimi derslerinde gördükleri,edindikleri bilgi becerilerin sahaya yansıtılması amacını taşımaktadır.öğrenciler yapacakları antrenörlük uygulaması ile deneyim kazanacak ve antrenörlük uygulaması ilkeleri konusunda bilgi edinecektir.
|
1- |
Taekwondoda temel duruşlar.
|
2- |
Taekwondoda temel adımlar.
|
3- |
Taekwondoda temel bloklar (ahre maggi,momtong maggi, eolgul maggi).
|
4- |
Taekwondoda diğer bloklar (sonnal-bakat maggi, gawi maggi, eotgalyo maggi).
|
5- |
Taekwondoda temel el vuruşları (eolgul jireugi, momtong jireugi, sonnal mok anchigi).
|
6- |
Taekwondoda temel el vuruşları (pyeonsonkut jireugi, doobeon jireugi).
|
7- |
Taekwondoda temel ayak vuruşları (ahp-cha-gi, dolryo-cha-gi, naeryo-cha-gi).
|
8- |
Taekwondoda temel ayak vuruşları (dwi-cha-gi, hooryo-cha-gi, bandae-dolryo-cha-gi).
|
9- |
Taekwondoda temel ayak vuruşları (dwi-cha-gi, hooryo-cha-gi, bandae-dolryo-cha-gi, dwi-dolryo-cha-gi).
|
10- |
Poomse II
|
11- |
Poomse III
|
12- |
Poomse IV
|
13- |
Taekwondoda yapılan el vuruşlarının genel tekrarı.
|
14- |
Taekwondoda yapılan ayak vuruşlarının genel tekrarı.
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
--
|
17- |
--
|
18- |
--
|
19- |
--
|
20- |
--
|
1- |
Taekwondoda temel duruşlar ve temel adımları uygular.
|
2- |
Taekwondoda temel blokları uygular.
|
3- |
Taekwondoda temel el vuruşlarını gösteririr.
|
4- |
Taekwondoda temel ayak vuruşlarını gösteririr.
|
5- |
Poomse II, III ve IV''ü çizer.
|
6- |
Temel el ve ayak vuruşlarının kombinasyonları yapar
|
7- |
Rakibe karşı el ve ayak vuruşlardan uygun tekniği uygular.
|
8- |
--
|
9- |
--
|
10- |
--
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
|
|
4- |
Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
|
|
5- |
Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
|
|
6- |
Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
|
|
7- |
Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim
kurabilen bireyler yetiştirir.
|
|
8- |
Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
|
|
9- |
Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
|
|
10- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
|
|
11- |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip
edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
4
|
12
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
4
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders Notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
--
|
|