Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Güney Asya Çalişmalari (y.l) > ÖRGÜN DİN EĞİTİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖRGÜN DİN EĞİTİMİ İkinci düzey FDB 562 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. MUHAMMET ŞEVKI AYDIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Türkiye'de örgün eğitim kurumlarında yürütülen din eğitimi faaliyetlerinin işleyiş ve esasları hakkında öğrencileri bilgilendirmek.
Dersin tanımı Bu derste Türkiye'de örgün eğitim kurumlarında yürütülen din öğretimi faaliyetleri temel özellikleri, amaçları, işleyişi ve muhtelif sorunları bağlamında ele alınmaktadır.

Dersin içeriği
1- Örgün din eğitiminin önemi ve temel amaçları.
2- Okulda din eğitiminin amaçları, yeri ve önemi.
3- Türkiye’de örgün din eğitiminin tarihi (İlk ve orta öğretim).
4- Türkiye’de örgün din eğitiminin tarihi (Yüksek öğretim.
5- Okulda din eğitiminin zorunluluğuna ilişkin tartışmalar.
6- Örgün din eğitiminde program geliştirme anlayışları.
7- Okul çeşitlerine göre din öğretimi programlarındaki değişmeler.
8- Örgün din eğitimi kurumlarının temel sorunlarını (Program, öğretmen, araç-gereç...)
9- Çeşitli ülkelerdeki örgün din eğitimi uygulamalarının incelenmesi.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Örgün din eğitimiyle ilgili temel kavramları aralarındaki ilişkileri de gözeterek açıklayabilir
2- Okulda din eğitiminin amaçları, yeri ve önemine ilişkin temel tartışmaları değerlendirebilir.
3- Türkiye’de örgün din eğitiminin tarihsel gelişiminin ana hatlarıyla açıklayabilir (ilk-orta öğretim).
4- Türkiye’de örgün din eğitiminin tarihsel gelişiminin ana hatlarıyla açıklayabilir (yükseköğretim)
5- Okulda din eğitiminin zorunluluğuna ilişkin tartışmaları değerlendirebilir.
6- Örgün din eğitiminde program geliştirme anlayışlarını açıklayabilir.
7- Okul çeşitlerine göre din öğretimi programlarındaki değişimleri ana hatlarıyla betimleyebilir.
8- Örgün din eğitimi kurumlarının temel sorunlarını (Program, öğretmen, araç-gereç...) tartışabilir.
9- Çeşitli ülkelerdeki örgün din eğitimi uygulamalarını açıklayabilir.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 6 60
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, Ankara, 2005.
Yardımcı Kaynaklar 1. Mualla Selçuk, Çocuğun Eğitiminde Dini Motifler, Ankara, 1990; 2. M. Şevki Aydın, Din Dersi Öğretmenlerinin Pedagojik Formasyonları, Kayseri,1996; 3. Betül Çotuksöken, Okulda Din öğretimi, http://akademik.maltepe.edu.tr/~betulc/Okulda%20Din%20%D6%F0retimi.doc

Ders ile ilgili dosyalar