Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖRGÜN DİN EĞİTİMİ |
İkinci düzey |
FDB 562 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
--
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. MUHAMMET ŞEVKI AYDIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Türkiye'de örgün eğitim kurumlarında yürütülen din eğitimi faaliyetlerinin işleyiş ve esasları hakkında öğrencileri bilgilendirmek.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste Türkiye'de örgün eğitim kurumlarında yürütülen din öğretimi faaliyetleri temel özellikleri, amaçları, işleyişi ve muhtelif sorunları bağlamında ele alınmaktadır.
|
1- |
Örgün din eğitiminin önemi ve temel amaçları.
|
2- |
Okulda din eğitiminin amaçları, yeri ve önemi.
|
3- |
Türkiye’de örgün din eğitiminin tarihi (İlk ve orta öğretim).
|
4- |
Türkiye’de örgün din eğitiminin tarihi (Yüksek öğretim.
|
5- |
Okulda din eğitiminin zorunluluğuna ilişkin tartışmalar.
|
6- |
Örgün din eğitiminde program geliştirme anlayışları.
|
7- |
Okul çeşitlerine göre din öğretimi programlarındaki değişmeler.
|
8- |
Örgün din eğitimi kurumlarının temel sorunlarını (Program, öğretmen, araç-gereç...)
|
9- |
Çeşitli ülkelerdeki örgün din eğitimi uygulamalarının incelenmesi.
|
10- |
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Örgün din eğitimiyle ilgili temel kavramları aralarındaki ilişkileri de gözeterek açıklayabilir
|
2- |
Okulda din eğitiminin amaçları, yeri ve önemine ilişkin temel tartışmaları değerlendirebilir.
|
3- |
Türkiye’de örgün din eğitiminin tarihsel gelişiminin ana hatlarıyla açıklayabilir (ilk-orta öğretim).
|
4- |
Türkiye’de örgün din eğitiminin tarihsel gelişiminin ana hatlarıyla açıklayabilir (yükseköğretim)
|
5- |
Okulda din eğitiminin zorunluluğuna ilişkin tartışmaları değerlendirebilir.
|
6- |
Örgün din eğitiminde program geliştirme anlayışlarını açıklayabilir.
|
7- |
Okul çeşitlerine göre din öğretimi programlarındaki değişimleri ana hatlarıyla betimleyebilir.
|
8- |
Örgün din eğitimi kurumlarının temel sorunlarını (Program, öğretmen, araç-gereç...) tartışabilir.
|
9- |
Çeşitli ülkelerdeki örgün din eğitimi uygulamalarını açıklayabilir.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
6
|
60
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, Ankara, 2005.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Mualla Selçuk, Çocuğun Eğitiminde Dini Motifler, Ankara, 1990; 2. M. Şevki Aydın, Din Dersi Öğretmenlerinin Pedagojik Formasyonları, Kayseri,1996; 3. Betül Çotuksöken, Okulda Din öğretimi, http://akademik.maltepe.edu.tr/~betulc/Okulda%20Din%20%D6%F0retimi.doc
|
|