Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MÜZİK FORMLARI I |
Birinci düzey |
MÜZ311 |
Zorunlu |
5 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
None
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. NARGIZ EMINOVA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Ass.Prof.Afak JAFAROVA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
None
|
Dersin veriliş şekli
|
Generally the course depends on introductions. First of all, beginning from small forms (from simples to compounds), big forms must be told. All this topics must be practiced on piaono or on the musical works. Otherwise, on the notes of musical works must be analyzed. As a result, all students must have an ability to practice a musical work to the forms individually
|
Dersin amacı
|
Analysing form of a music piece
|
Dersin tanımı
|
In this course, from the smallest form and shape (couplet, period) to simple and compound two and three acted Rondo, variation, sonnet allegro, all construction forms are represented. During the course, similarities and specialties, which are earned in several times of history, affect of reasons to constitute new forms are told to students.
|
1- |
Müzik eserlerinin tahlilinde estetik ve metodoloji temeli, müzik eserinin stilistik özellikleri, müzik formu ve müzik dilinin anlamı, müzik usüllerinin açıklanması ve sistemli kullanışı, tahlil metodunun esas çizgileri hakkında bilgi.
|
2- |
Müzik eserinin melodisi, müzikte tartım ve ritmik çizgiler, müzikte motif, kelime anlayışı hakkında bilgi.
|
3- |
Müzik formunda hisselerin ve bölümlerin fonksiyonu. Period ve onun çeşitleri. Çalışmalar: müzik eserlerinin tahlili.
|
4- |
Basit iki ve üç bötlmeli form. Çalışmalar: müzik eserlerinin tahlili.
|
5- |
Birleşik iki ve üç bölmeli form. Çalişmalar: müzik eserlerinin tahlili.
|
6- |
Rondo formu, Rondo formunun kaynakları ve gelişimi. Çalışmalar: müzik eserlerinin tahlili.
|
7- |
Genel tekrar. Çalışmalar: müzik eserlerinin tahlili.
|
8- |
Genel tekrar.
|
9- |
Vize Haftası
Formlar hakkında bilgi ve eser kurumunun incelemesi uygulamalı olarak sözlü not ile değerlendirilecektir.
|
10- |
Varyasyon formu ve tarihi gelişimi hakkında bilgi. Çalışmalar: müzik eserlerinin tahlili
|
11- |
Sonat Allegrosu biçimindeki ayrıntılar. Örnek:aynalı röpriz ve İşleme bölümü olmayan Sonat Allegrosu. Çalışmalar: müzik eserlerinin tahlili. Rondo-Sonata formu.
|
12- |
Sonat Allegrosu ve Rondo-Sonata konusunun devamı.
|
13- |
Genel tekrar.
|
14- |
Final Haftası
Form hakkında bilgi ve eser kuruluşu incelemesi uygulamalı ile değerlendirilecektir
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Müzik eserinde form analizi
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
2
|
2
|
Toplam iş yükü
|
|
|
74
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
L.Mazel, Müzik Eserlerinin Kuruluşu. “Muzıka”. Moskova.
Andre Hodeir, (1992) Müzik türleri ve Biçimleri. (Çev:İlhami Uzmanbaş) İletişim Yay. İstanbul.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|