Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Elektronörofizyoloji > SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ Birinci düzey SEC 136 Seçmeli 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ UMUT ÖZDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr.Gör.Dr. DİLEK KAAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Bu ders ile öğrencilerin; -insan haklarına, sosyal konulara ve sosyal çevrelerine duyarlı, sorumlu bireyler olmalarına katkıda bulunmak; -katılımcı demokrasi ve sivil toplumun gelişmesinde, aktif yurttaşlar olarak rol almalarına katkıda bulunmak; - çeşitlilik ve çok kültürlülüğe olan saygı ve hoşgörülerini geliştirme ve derinleştirmelerine katkıda bulunmak; - diğer üniversite ve lise öğrencilerine, sosyal sorumluluk projeleri ile örnek olabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri sağlamak; - sivil toplum kuruluşlarına katılımlarını teşvik etmek; - genel olarak bir topluluk yaşamının gelişmesine katkıda bulunmak amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bu ders sosyal sorunlar; sosyal sorumluluk; sosyal sorumluluk projesi hazırlama süreci; proje planlama ve yönetme; proje raporlama ve sunma; sosyal sorumluluk projesi uygulaması gibi konularını içerir.

Dersin içeriği
1- Giriş ve Dersle İlgili Genel Bilgiler
2- Sosyal Sorumluluk Kavramının Gelişimi
3- Sosyal Sorumluluk Kavramının Kapsamı
4- Kurumsal Sosyal Sorumluluk
5- Türkiye’de Kurumsal Sosyal Sorumluluğu Oluşturan Öğeler
6- Türkiye’den Ve Dünya’dan Sosyal Sorumluluk Projesi Örnekleri
7- Türkiye’den Ve Dünya’dan Sosyal Sorumluluk Projesi Örnekleri
8- ARA SINAV
9- Türkiye’de Çocuklara Yönelik Sağlık Sosyal Sorumluluk Projeleri
10- Türkiye’de Ergenlere Yönelik Sağlık Sosyal Sorumluluk Projeleri
11- Türkiye’de Yaşlılara Yönelik Sağlık Sosyal Sorumluluk Projeleri
12- Türkiye’de Üniversite Öğrencilerine Yönelik Sağlık Sosyal Sorumluluk Projeleri
13- Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Sorumluluk Alanında Görev Alma Nedenleri ve Sonuçları
14- Sağlık Alanında Gerçekleştirilen Sosyal Sorumluluk Projelerinin Bireylerde Farkındalık Yaratma Etkisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sürdürülebilir sosyal sorumluluk projeleri geliştirebilecek ve uygulayabilecekler
2- Sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştirebilmek için gerekli bilgi ve beceriyi edinecekler
3- Farklı sosyal çevreleri deneyimleyecekler
4- Farklı sosyo-ekonomik çevrelerden insanlarla tanışacaklar;
5- Farklı üniversite içi ve dışından farklı kurumlar ve eğitim kurumlarından öğrencilerle ortak çalışmalar gerçekleştirecekler
6- Gerçekleştirilen gençlik ve sosyal sorumluluk projeleri alanlarındaki güncel tartışmalar hakkında bilgi sahibi olacakla
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir. 6. 7.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Beynin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
4- Hekimin talimatı doğrultusunda, elektroensefalografi (EEG), elektronöromiyografi (ENMG), polisomnografi (PSG) gibi elektronörofizyolojik uygulamaları yapar.
5- İşlem süresince hastanın takibini yapar, hastanın durumuyla ilgili gözlemlediği olağan dışı durumları hekime bildirir.
6- İşlemler ve acil durumlar için gerekli cihaz, elektrot, malzeme ve ilaçları hazırlar.
7- İşlem öncesinde cihazların kalibrasyonunu yapar. Ortamın işlemler için uygunluğunu sağlar.
8- İşlem sonunda kullanılan cihaz ve malzemelerin temizlik ve bakımının yapılmasını sağlar.
9- Rutin, uyku sırasında ve video EEG monitorizasyonda EEG çekimlerinin teknik özellikleri ve önemi bilir.
10- Elektronöromiyografide temel kavramları bilir ve basit sinir iletim uygulamalarını yapar.
11- Uyarılmış potansiyel, İntraoperatif monitorizasyon ve polisomnograf incelemesinde temel kavramları bilir ve uygular.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 14 14
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 14 1 14
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     70
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ders notları
Yardımcı Kaynaklar HOCA DERS NOTLARI

Ders ile ilgili dosyalar