Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
LİNEER CEBİR |
Üçüncü düzey |
SHA 601 |
Zorunlu |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İLKE TÜRKMEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. MUSTAGİME TÜLİN YILDIRIM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıf ortamında
|
Dersin amacı
|
Lineer Cebir dersi birçok matematik teorinin temelini oluşturan doğrusal sistem çözümleri, matris, n boyutta reel vektörler ve vektör uzayları gibi konuları içeren teorik bir derstir. Bu ders, doğrusal sistemlere giriş ve bunların matrislerle ilişkileri ile başlar ve doğrusal sistemlerin çözümleri, matrislerin determinantı ve vektör uzayları ile devam eder.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders ile Elektrik-Elektronik Mühendisliği öğrencilerine Lineer Cebir ile ilgili bilgileri aktarmak, böylelikle bölümde kullanacakları matematiksel kavramları öğretmek.
|
1- |
Vektörler, vektörlerle yapılan işlemler
|
2- |
Vektörel çarpım, İç çarpım
|
3- |
Matrisler, Matris işlemleri,Özel matrisler
|
4- |
Elemanter operasyonlar ve uygulamaları
|
5- |
Ters matris ve matrisin tersinin bulunması
|
6- |
Özdeğerler ve özvektörler
|
7- |
Matris işlemlerinin özellikleri: matris çarpması, transpozu. Bölünmüş matrisler
|
8- |
Matrislerin Köşegenleştirilmesi
|
9- |
Homojen Lineer denklem sistemleri, Cramer Yöntemi
|
10- |
Doğrusal denklem sistemleri: Gauss eleme ve Gauss Jordan İndirgeme Metodu
|
11- |
LU yöntemi
|
12- |
Homojen olmayan Denklem sistemleri
|
13- |
Vektör uzayları, Vektör alt uzayları, Doğrusal bağımlılık, bağımsızlık
|
14- |
Determinantlar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
|
2- |
Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
|
3- |
Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
|
4- |
Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
|
5- |
Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
|
6- |
Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
2
|
15
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
186
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
25
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
25
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Strang, Gilbert (July 19, 2005), Linear Algebra and Its Applications
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Çözümlü Lineer Cebir Araştırmaları, Arif Sabuncuoğlu.
|
|