Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Sivil Havacilik (doktora) > LİNEER CEBİR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LİNEER CEBİR Üçüncü düzey SHA 601 Zorunlu 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İLKE TÜRKMEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MUSTAGİME TÜLİN YILDIRIM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Sınıf ortamında
Dersin amacı Lineer Cebir dersi birçok matematik teorinin temelini oluşturan doğrusal sistem çözümleri, matris, n boyutta reel vektörler ve vektör uzayları gibi konuları içeren teorik bir derstir. Bu ders, doğrusal sistemlere giriş ve bunların matrislerle ilişkileri ile başlar ve doğrusal sistemlerin çözümleri, matrislerin determinantı ve vektör uzayları ile devam eder.
Dersin tanımı Bu ders ile Elektrik-Elektronik Mühendisliği öğrencilerine Lineer Cebir ile ilgili bilgileri aktarmak, böylelikle bölümde kullanacakları matematiksel kavramları öğretmek.

Dersin içeriği
1- Vektörler, vektörlerle yapılan işlemler
2- Vektörel çarpım, İç çarpım
3- Matrisler, Matris işlemleri,Özel matrisler
4- Elemanter operasyonlar ve uygulamaları
5- Ters matris ve matrisin tersinin bulunması
6- Özdeğerler ve özvektörler
7- Matris işlemlerinin özellikleri: matris çarpması, transpozu. Bölünmüş matrisler
8- Matrislerin Köşegenleştirilmesi
9- Homojen Lineer denklem sistemleri, Cramer Yöntemi
10- Doğrusal denklem sistemleri: Gauss eleme ve Gauss Jordan İndirgeme Metodu
11- LU yöntemi
12- Homojen olmayan Denklem sistemleri
13- Vektör uzayları, Vektör alt uzayları, Doğrusal bağımlılık, bağımsızlık
14- Determinantlar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
4- Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
5- Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
6- Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 2 15 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 25
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Strang, Gilbert (July 19, 2005), Linear Algebra and Its Applications
Yardımcı Kaynaklar Çözümlü Lineer Cebir Araştırmaları, Arif Sabuncuoğlu.

Ders ile ilgili dosyalar