Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SÜS BİTKİLERİ II |
Üçüncü düzey |
BB407 |
|
7 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ AKİFE DALDA ŞEKERCİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Osman Gülşen
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Akife Şekerci
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze ve uygulamalı
|
Dersin amacı
|
Dersi alan öğrencilere süs bitkilerinin ülkemizdeki konumu, sınıflaması, örnekleri, çoğaltma yöntemleri hakkında bilgilendirmektir
|
Dersin tanımı
|
Süs bitkilerinin ülkemizdeki konumu, sınıflaması, örnekleri, çoğaltma yöntemleri hakkında bilgileri ve uygulamaları kapsar
|
1- |
Süs bitkilerinin tanımı, önemi ve tarihçesi
|
2- |
Süs bitkilerinin dünyadaki, ülkemiz ekonomisindeki yeri, ihracaat-ithalatdaki payı
|
3- |
Kesme çiçekler
|
4- |
İç mekan süs bitkileri
|
5- |
Saksılı süs bitkileri
|
6- |
Dış mekan süs bitkileri: çalılar, mevsimlik çiçekler, soğanlı bitkiler, süs bitkisi tıbbi aromatik bitkiler
|
7- |
Çim bitkileri
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Bonzai
|
10- |
Topiari bitkileri
|
11- |
Ev bahçelerini oluşturan unsurlar
|
12- |
Süs bitkilerinin yetiştirildiği alanlar ve ortamlar
|
13- |
Süs bitkilerinde çoğaltma yöntemleri ve aşılama
|
14- |
Pratik bitki kullanım amaç listeleri
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Öğrenciler süs bitkileri kavramını, dünya ve ülkemiz ekonomisindeki üretimi, ithalat ve ihracaattaki durumunu
|
2- |
Kesme çiçeklerin ülkemizdeki durumunu, üretilen çiçekleri trendler konusunda bilgiler
|
3- |
İç mekan süs bitkilerinin durumunu, trendleri, türleri hakkında bilgiler
|
4- |
Dış mekan süs bitkilerinin durumunu, trendleri, türleri hakkında bilgiler
|
5- |
Soğanlı süs bitkilerinde durum, ekonomideki payı, türleri hakkında bilgiler
|
6- |
Çim bitkileri, topiari, bonzai
|
7- |
Süs bitkilerinin çoğaltımı ve pratik bilgi kullanım listelerini öğreneceklerdir
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
|
|
2- |
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
|
|
3- |
Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
|
|
5- |
Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
|
|
6- |
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
|
|
7- |
Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
|
|
8- |
Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
|
|
9- |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
|
|
10- |
Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
|
|
11- |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
|
|
12- |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
|
|
13- |
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
4
|
52
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
1
|
5
|
Ödevler
|
1
|
3
|
3
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
4
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
88
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
80
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Karagüzel, O ve Ersoy S. Ders Notları, Akdeniz Üniversitesi, Ziraat Fakültesi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yalçın-Mendi Y. Ders notları, Çukurova Üniversitesi, Ziraat Fakültesi
|
|