Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > SÜS BİTKİLERİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SÜS BİTKİLERİ II Üçüncü düzey BB407 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AKİFE DALDA ŞEKERCİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Osman Gülşen
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Akife Şekerci
Dersin veriliş şekli Yüzyüze ve uygulamalı
Dersin amacı Dersi alan öğrencilere süs bitkilerinin ülkemizdeki konumu, sınıflaması, örnekleri, çoğaltma yöntemleri hakkında bilgilendirmektir
Dersin tanımı Süs bitkilerinin ülkemizdeki konumu, sınıflaması, örnekleri, çoğaltma yöntemleri hakkında bilgileri ve uygulamaları kapsar

Dersin içeriği
1- Süs bitkilerinin tanımı, önemi ve tarihçesi
2- Süs bitkilerinin dünyadaki, ülkemiz ekonomisindeki yeri, ihracaat-ithalatdaki payı
3- Kesme çiçekler
4- İç mekan süs bitkileri
5- Saksılı süs bitkileri
6- Dış mekan süs bitkileri: çalılar, mevsimlik çiçekler, soğanlı bitkiler, süs bitkisi tıbbi aromatik bitkiler
7- Çim bitkileri
8- Ara sınav
9- Bonzai
10- Topiari bitkileri
11- Ev bahçelerini oluşturan unsurlar
12- Süs bitkilerinin yetiştirildiği alanlar ve ortamlar
13- Süs bitkilerinde çoğaltma yöntemleri ve aşılama
14- Pratik bitki kullanım amaç listeleri
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler süs bitkileri kavramını, dünya ve ülkemiz ekonomisindeki üretimi, ithalat ve ihracaattaki durumunu
2- Kesme çiçeklerin ülkemizdeki durumunu, üretilen çiçekleri trendler konusunda bilgiler
3- İç mekan süs bitkilerinin durumunu, trendleri, türleri hakkında bilgiler
4- Dış mekan süs bitkilerinin durumunu, trendleri, türleri hakkında bilgiler
5- Soğanlı süs bitkilerinde durum, ekonomideki payı, türleri hakkında bilgiler
6- Çim bitkileri, topiari, bonzai
7- Süs bitkilerinin çoğaltımı ve pratik bilgi kullanım listelerini öğreneceklerdir
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ödevler 1 3 3
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Karagüzel, O ve Ersoy S. Ders Notları, Akdeniz Üniversitesi, Ziraat Fakültesi
Yardımcı Kaynaklar Yalçın-Mendi Y. Ders notları, Çukurova Üniversitesi, Ziraat Fakültesi

Ders ile ilgili dosyalar