Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Kimya > ANORGANİK KİMYA LABORATUVARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANORGANİK KİMYA LABORATUVARI Birinci düzey KİM325 Zorunlu 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul yok,
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HALİME GÜZİN ASLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Orhan Türkoğlu Prof. Dr. T.Rıza KÖK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Uz. Dr. Güzin Aslan Uz. Halil Mollaoğlu Arş. Gör. Serkan Dayan
Dersin veriliş şekli Yüz yüze gruplar halinde uygulamalı
Dersin amacı Laboratuvar Emniyet, Sentez Kimyası, Çevre Temizliği, Preparatif Çalışmalar, Kompleksler için Basit Karakterizasyonlar
Dersin tanımı Temel kimyasal tepkimeler ile çeşitli anorganik bileşiklerinin sentezleri gerçekleştirilerek bunların deneysel koşullarının irdelenmesi.

Dersin içeriği
1- Hekza ammin nikel-(II)-klorür
2- Tetraammin bakır-(II)-sülfat monohidrat
3- Thenards Mavisi
4- Alumino Termik Yöntem
5- Mohr Tuzu
6- Şap
7- ARA SINAV
8- Potasyum-tri-okzalatokromat sentezi
9- Sodyum hekzanitro kobaltat (III) sentezi
10- Elektronik spektrum deneyi
11- [Co(NH3)4CO3]NO3 sentezi
12- [Co(NH3)5Cl]Cl2 sentezi
13- İyonik İletkenlik Deneyi
14- Magnetik süsseptibilite Deneyi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencileri Laboratuvar deneylerine hazırlamak
2- Laboratuvar araç ve gereçlerini öğretmek
3- Farklı sentez yöntemleri
4- Karakterizasyon Yöntemleri
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2- Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3- Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4- Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5- Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7- Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9- Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11- Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12- Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13- Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14- Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15- Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 1 12
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 12 1 12
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 12 4 48
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 6 6 36
Toplam iş yükü     131
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 12 50
Ödev 12 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Anorganik Kimya
Yardımcı Kaynaklar Laboratuvar Föyü

Ders ile ilgili dosyalar