Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstri Mühendisliği > TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Birinci düzey ENM417 Zorunlu 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İBRAHİM DOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. İBRAHİM DOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim
Dersin amacı Tedarik zinciri temel kavramlarının anlaşılması, stratejik uyum ve stratejik uyumu sağlayan faktörlerin incelenmesi, ürün ve firma stratejilerine göre tedarik zinciri yönetiminin farklılaşmasını anlama; öğrencilerin tedarik zincirinde belirlilik ve belirsizlik altında farklı dağıtım, stok, bütünleşik üretim planlama ve satış modellerini anlama ve uygulama becerilerine sahip olmasını sağlama.
Dersin tanımı Tedarik zinciri yönetimi ve tedarik zinciri stratejileri, temel kavramlar, tedarik zincirinde stratejik uyumun sağlanması ve şartları, tedarik zinciri yönetiminde farklı satış, dağıtım, bütünleşik üretim planlama, gelir, stok modelleri incelenir.

Dersin içeriği
1- Tedarik Zincirine Giriş ve Anlama
2- Tedarik Zincirinde Stratejik Uyum ve Koordinasyon
3- Tedarik Zincirinde Stratejik Uyum Sağlayıcıları
4- Dağıtım Ağlarının Tasarımı
5- Online Satış Uygulamaları
6- Tedarik Zincirinde Ağ Tasarımı
7- Tedarik Zincirinde Ağ Tasarımı
8- Ara Sınav
9- Küresel Tedarik Zincirinde Ağ Tasarımı
10- Tedarik Zincirinde Bütünleşik Planlama
11- Tedarik Zincirinde Satış ve Üretim Planlama Yönetimi
12- Tedarik Zincirinde Belirsizlik Altında Stok Yönetimi
13- Tedarik Zincirinde Belirsizlik Altında Stok Yönetimi
14- Tedarik Zincirinde Ürün Elverişliliği ve Koordinasyon
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel tedarik zinciri kavramlarını, tedarik zincirinde stratejik uyum ve koordinasyon kavramını, tedarik zinciri arz ve talep belirsizliğini anlama becerisine sahip olmak
2- Tedarik zincirinde dağıtım ağlarını ve online satış uygulamalarını tanımlama becerisine sahip olmak
3- Tedarik zincirinde farklı ağ tasarımlarının rolü ve ağ tasarımını etkileyen faktörleri tanımlama becerisi kazanmak
4- Küresel tedarik zincirinde belirsizlikleri ve risk faktörlerini tanımlayabilme becerisi kazanmak
5- Tedarik zincirinde planlama ve koordinasyonun önemi anlaşılacak, arz ve talep yönetimi yaparak etkin satış ve üretim planı hazırlama becerisi kazanmak
6- Tedarik zincirinde belirsizlik altında, uygun ürün elverişliliği ve düşük maliyetler için doğru stok modelleri stratejilerini tanımlayabilme becerisi kazanmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Chopra, S. and Meindl, P. (2010). Supply Chain Management: Strategy, Planning and Operation. Fourth edition published by Prentice-Hall, Inc.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar