Ön koşul dersleri
|
None
|
Eğitimin dili
|
English
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MURAT RUHLUSARAÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Ahmet Hasköse, Assoc. Prof. Dr. Banu B. Sungur
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
---
|
Dersin veriliş şekli
|
Expository teaching: Present content, practice, etc.
|
Dersin amacı
|
To develop a positive learning attitude toward mathematics. To connect and to enable students to apply and use mathematical concepts and ideas in their branch of study as well as to everyday experiences.. To become effective problem solvers by choosing appropriate methods, employing a variety of strategies, and exploring alternative approaches to solve problems
|
Dersin tanımı
|
Multivariable, optimization (with and without restriction), integration, matrices, financial mathematics.
|
1- |
Rules of Derivative
|
2- |
Derivative of Multivariable Functions (or Partial Derivative)
|
3- |
Multivariable Optimization and Restricted Optimization Using Lagrangian Method
|
4- |
Optimization Applications from Economics (Cobb-Douglass Production Function and etc)
|
5- |
Introduction to İntegration and Indefinite Integral
|
6- |
Definite and Improper Integral
|
7- |
Integral and Area Under a Curve and Some Economic Applications of Integral
|
8- |
MIDTERM EXAM
|
9- |
Introduction to Matrices and Matrix Operations and Basic Rules
|
10- |
Determinants and Inverse of a Matrix.
|
11- |
Solution of System Equations using Matrices
|
12- |
Solution of System Equations using Matrices
|
13- |
Some Applications of Matrices (Input-Output Model).
|
14- |
Introduction to Financial Mathematics
|
15- |
Introduction to Financial Mathematics
|
16- |
FINAL EXAM
|
17- |
FINAL EXAM
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Students are expected to have knowledge on the concept of multivariable functions and optimization
|
2- |
Students are expected to solve real-life problems using by constrained-unconstrained optimization
|
3- |
Students are expected to have knowledge on the concept of integration
|
4- |
Students will develop develop ability of application of integration for real-life problems
|
5- |
Students are expected to have knowledge on the concept of matrix
|
6- |
Students are expected to solve real-life problems using by matrices
|
7- |
Students are expected to have knowledge on the concept of financial mathematics
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Maliye alanı ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olur
|
|
2- |
Mali olay ve olguları ekonomik, sosyal ve hukuki boyutlarıyla açıklar, mali göstergelere ilişkin verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir
|
|
3- |
Maliye alanına ilişkin sorunları tespit edebilir, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilir, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunabilir.
|
|
4- |
Teorik bilgilerinden hareketle mali sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak bu sorunların çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir.
|
|
5- |
Vergilemenin teorik ve hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme, vergisel konularda toplumun farklı kesimlerine destek sağlama.
|
|
6- |
Maliye alanında bir yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, bilimsel ve mesleki konularda iletişim kurabilir.
|
|
7- |
Ekonomi biliminin teorik temelleri hakkında ileri seviyede bilgi sahibi olur, iktisadi gelişmeleri makro ve mikro düzeyde kuramsal açıdan değerlendirebilir.
|
|
8- |
Kamu mali yönetimi ve kamu bütçe sistemi hakkında bilgi sahibi olur, uygulanan politikalar ile arasında bağlantı kurabilir.
|
|
9- |
Muhasebe kayıt sistemi bilgisine sahip olur, işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar.
|
|
10- |
Temel bilgi teknolojilerini kullanarak, alanına özgü problemlere teknolojiye dayalı çözümler üretir.
|
|
11- |
İktisadi ve sosyal olayların analiz edilmesi için gerekli nitel ve nicel yöntemleri kullanabilir.
|
|
12- |
Sorumluluklarını yerine getirirken temel insani haklara ve özgürlüklere, çevre sağlığına, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı faaliyet ve davranış sergiler.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
5
|
2
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
92
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1) Calculus for Business, Economics, Life Sciences And Social Sciences by Barnett, R. A., Ziegler, M. R., and Byleen, K. E., Pearson Education 2) Introduction to Mathematical Analysis for Business and Economics by Yandl, A. L., Brooks Cole Pub Co
|
Yardımcı Kaynaklar
|
---
|
|