Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Maliye > MATHEMATICS FOR PUBLIC FINANCE II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MATHEMATICS FOR PUBLIC FINANCE II Birinci düzey C-MLY108 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri None
Eğitimin dili English
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MURAT RUHLUSARAÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Ahmet Hasköse, Assoc. Prof. Dr. Banu B. Sungur
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---
Dersin veriliş şekli Expository teaching: Present content, practice, etc.
Dersin amacı To develop a positive learning attitude toward mathematics. To connect and to enable students to apply and use mathematical concepts and ideas in their branch of study as well as to everyday experiences.. To become effective problem solvers by choosing appropriate methods, employing a variety of strategies, and exploring alternative approaches to solve problems
Dersin tanımı Multivariable, optimization (with and without restriction), integration, matrices, financial mathematics.

Dersin içeriği
1- Rules of Derivative
2- Derivative of Multivariable Functions (or Partial Derivative)
3- Multivariable Optimization and Restricted Optimization Using Lagrangian Method
4- Optimization Applications from Economics (Cobb-Douglass Production Function and etc)
5- Introduction to İntegration and Indefinite Integral
6- Definite and Improper Integral
7- Integral and Area Under a Curve and Some Economic Applications of Integral
8- MIDTERM EXAM
9- Introduction to Matrices and Matrix Operations and Basic Rules
10- Determinants and Inverse of a Matrix.
11- Solution of System Equations using Matrices
12- Solution of System Equations using Matrices
13- Some Applications of Matrices (Input-Output Model).
14- Introduction to Financial Mathematics
15- Introduction to Financial Mathematics
16- FINAL EXAM
17- FINAL EXAM
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Students are expected to have knowledge on the concept of multivariable functions and optimization
2- Students are expected to solve real-life problems using by constrained-unconstrained optimization
3- Students are expected to have knowledge on the concept of integration
4- Students will develop develop ability of application of integration for real-life problems
5- Students are expected to have knowledge on the concept of matrix
6- Students are expected to solve real-life problems using by matrices
7- Students are expected to have knowledge on the concept of financial mathematics
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Maliye alanı ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olur
2- Mali olay ve olguları ekonomik, sosyal ve hukuki boyutlarıyla açıklar, mali göstergelere ilişkin verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir
3- Maliye alanına ilişkin sorunları tespit edebilir, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilir, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunabilir.
4- Teorik bilgilerinden hareketle mali sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak bu sorunların çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir.
5- Vergilemenin teorik ve hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme, vergisel konularda toplumun farklı kesimlerine destek sağlama.
6- Maliye alanında bir yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, bilimsel ve mesleki konularda iletişim kurabilir.
7- Ekonomi biliminin teorik temelleri hakkında ileri seviyede bilgi sahibi olur, iktisadi gelişmeleri makro ve mikro düzeyde kuramsal açıdan değerlendirebilir.
8- Kamu mali yönetimi ve kamu bütçe sistemi hakkında bilgi sahibi olur, uygulanan politikalar ile arasında bağlantı kurabilir.
9- Muhasebe kayıt sistemi bilgisine sahip olur, işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar.
10- Temel bilgi teknolojilerini kullanarak, alanına özgü problemlere teknolojiye dayalı çözümler üretir.
11- İktisadi ve sosyal olayların analiz edilmesi için gerekli nitel ve nicel yöntemleri kullanabilir.
12- Sorumluluklarını yerine getirirken temel insani haklara ve özgürlüklere, çevre sağlığına, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı faaliyet ve davranış sergiler.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1) Calculus for Business, Economics, Life Sciences And Social Sciences by Barnett, R. A., Ziegler, M. R., and Byleen, K. E., Pearson Education 2) Introduction to Mathematical Analysis for Business and Economics by Yandl, A. L., Brooks Cole Pub Co
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders ile ilgili dosyalar