Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MAHMUT DOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MAHMUT DOĞAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım, tartışma yöntemleri, soru-cevap
|
Dersin amacı
|
Temel Etik Kavramlar ve insani değerler hakkında bilinç sahibi olmayı amaçlar.
|
Dersin tanımı
|
Yüksek öğretim kurumlarındaki etik değerler ve Adalet Bakanlığınca kazandırılması öngörülen insani değerler kavramlarını kapsayacak bir sekilde düzenlenmiş olan kapsamlı bir Değerler Eğitimidir.
|
1- |
Tanışma-Dersin Gerekçesi ve Önemi-Dersin Kural ve gerekleri
|
2- |
Etik ve Ahlak terimlerinin tanımı, Genel etik kuralları, Mühendislik etiğinin temel prensipleri
|
3- |
Dürüstlüğün tanımı ve ne demek olduğunu anlama, Güvenilir olmanın manasını kavrama, Etiğin manasını bilme ve etik davranmanın mahiyetini anlama, Açık ve anlaşılır olmayı bilme, Doğru sözlü olmanın erdemlerinini anlama ve bu değerlerin davranış haline getirilmesinin metotlarını kavrama
|
4- |
Özdenetim; Davranışlarınının nasıl kontrol edileceğini anlama, davranışlarının sorumluluğunu anlamada bilgi sahibi olma, özgüven sahibi olmada ölçünün ne olduğunu kavrama.
|
5- |
Saygı; Kimlere saygı gösterileceğini öğrenme, Diğer insanların kişiliklerine saygı ve değer bilmeyi bilme, alimlere, öğretmene ve idarecilere saygıyı anlama, anne ve babaya nasıl saygı gösterileceğini bilme, alçak gönüllü olmanın manasını kavrama, empatinin manasını anlama.
|
6- |
Sevgi; sevgi ve muhabbeti anlama, sevgi ve muhabbetteki ölçüyü öğrenme, aile birliğinin önemini bilme, fedakarlığı anlama.
|
7- |
Sorumluluk; kendi sorumluluğunu anlama, sorumluluk yaşını bilme, kime karşı sorumlu olduğunu anlama, vatanına karşı sorumluluklarının neler olduğunu öğrenme, çevresine karşı sorumluluklarının neler olduğunu bilme.
|
8- |
Vatanseverlik; vatanseverliği öğrenme, çalışmanın mahiyetini kavrama, Milletin birlik ve beraberliğini bozan şeylerin mahiyetini bilme, tarihsel ve doğal mirasın neler olduğunu anlama, Toplumun kültür değerlerinin neler olduğunu bilme, Toplumu önemsemenin mahiyetini kavrama.
|
9- |
Ara Sınav
|
10- |
Bilimsellik, estetik, duyarlılık; yardımseverliği bilme, cömertliği öğrenme, ihsanın ne demek olduğunu anlama, işbirliğinin önemini kavrama, merhametli olmanın mahiyetini bilme, misafirliğin hükmünü bilme, paylaşmanın mahiyetini kavrama.
|
11- |
Adalet; Adil olmayı öğrenme, paylaşmada adaletin nasıl sağlanacağını öğrenme, eşit davranmayı kavrama, paylaşmada adaletin nasıl sağlanacağını öğrenme
|
12- |
Bağımsızlık; Bağımsızlığın manasını anlama, özgürlüğü bilme. Tasarruf, iktisat ve israf; iktisadın manasını anlama, tasarruf hakkında bilgi edinme.
|
13- |
Cesaret hakkında bilgi sahibi olma, medeni cesaret, adab-ı muaşeret, adabın kurallarını öğrenme, esnekliği anlama, tutarlılığı anlama
|
14- |
Dostluk; yardımlaşma, vefalı olma, sadık olma, güven duyma, dostluğun ne olduğunu bilme, hakiki dostların vasıflarının neler olduğunu anlama, bu değerlerin davranış haline getirilmesinin metotlarını kavrama. Sağlık; sağlıklı beslenme hakkında bilgi sahibi olma, temizliği bilme, bağımlılığı anlama, stres hakkında bilgi sahibi olma.
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Evrensel etik kuralları hakkında bilgi sahibi olmak
|
2- |
Mühendislik etiği ve davranış modelinin kazanılması
|
3- |
Etiğin manasını bilmek ve etik davranmanın mahiyetini anlamak
|
4- |
Toplum içerisinde sevgi ve saygıdaki ölçüyü kavramak, Özdenetim sahibi olmak için farkındalık kazanmak, Aile birliğinin önemini kavramak
|
5- |
İnsani ilişkilerde dostluk, yardımlaşma, vefalı olma, güven duyma, gerçek dostların vasıfları hakkında bilinç sahibi olmak, öğrenilen değerlerin davranış biçimine getirilmesinin metotlarını kavramak, adaletli olmanın ne olduğunu anlamak
|
6- |
Vatanseverlik bilinci kazanmak.
|
7- |
Sağlıklı beslenme ve kötü alışkanlıklar hakkında bilinç sahibi olmak.
|
8- |
İktisadın manasını anlama ve tasarruf hakkında bilgi sahibi olmak.
|
9- |
Adab-ı muaşeret kuralları hakkında bilgi sahibi olmak
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
|
|
2- |
Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
|
|
3- |
Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
|
|
4- |
Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
|
|
5- |
Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
|
|
6- |
Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
|
|
8- |
Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
|
|
9- |
Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
|
|
10- |
Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
|
|
11- |
İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
|
|
12- |
Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
|
|
13- |
Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
1
|
2
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
3
|
5
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
79
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Öğretim üyesi ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Etik ve İnsani değerler, 2017, Antalya, Hilal ofset
|
|