Ön koşul dersleri
|
Bilimsel Araştırma Teknikleri
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA ÇELEBİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MUSTAFA ÇELEBİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin temel amacı, ileri istatistik kavramlarını öğrenmek,
Eğitim verileri üzerinde ileri istatistik hesaplarını kullanabilmektir
|
Dersin tanımı
|
Araştırma verilerini betimleyici istatistikler, karşılaştırma testi istatistikleri, bağımlı örneklem ve bağımsız örneklem testleri.
|
1- |
İstatistiğe İlişkin Temel Kavramlar: Bilimsel Yöntem, Araştırma, İstatistik, Evren, Parametre, Örneklem, Değişken, Veri, Ölçme, Ölçüm, Ölçüt, Ölçek.
|
2- |
Frekans Dağılımları: Verilerin Tablolar ve Grafiklerle Gösterilmesi
|
3- |
Frekans Dağılımlarının Betimlenmesi: Merkezi Eğilim Ölçüleri, Merkezi Değişim Ölçüleri
|
4- |
Olasılık, Standart Normal Dağılım ve Standart Puanlar
|
5- |
SPSS’e Giriş ve SPSS’te Verilerin Düzenlenmesi
|
6- |
Korelasyon: İki değişken arasındaki ilişki ve ilişkinin ölçülmesi
|
7- |
Anlam Çıkartıcı İstatistik: Hipotez Testleri, Güven Aralığı, Uygun İstatistik Seçimi
|
8- |
SPSS ile Normallik Testleri
|
9- |
Bağımsız Örneklem testleri, T-Testi, Ki-Kare Bağımsızlık Testi
|
10- |
Regresyon ve Varyans Analizi Teknikleri
|
11- |
Kovaryans Analizi
|
12- |
Parametric Testlerin Sayıltıları
|
13- |
Non-parametric Testlerin Sayıltıları
|
14- |
Genel Tekrar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İstatistikle ilgili temel kavramları ve yöntemleri bilme
|
2- |
İstatistiğin bilimsel araştırma içerisindeki öneminin farkına varma
|
3- |
Grafik ve tablo gibi istatistiksel gösterimleri uygun bir şekilde okuyabilme
|
4- |
Merkezi eğilim ve yayılım ölçülerini anlamlandırabilme
|
5- |
Normal dağılımın özelliklerinden hareketle belirli parametreleri yorumlayarak ilgili grup hakkında yorum yapabilme
|
6- |
Hipotez testinin yapılma gerekçesini ve adımlarını bilme
|
7- |
Parametrik testleri tanımlama ve hangi durumlarda hangi testlerin uygulanacağını bilme
|
8- |
Non-Parametrik testleri tanımlama ve hangi durumlarda hangi testlerin uygulanacağını bilme
|
9- |
İleri istatistik kavramlarını açıklar
|
10- |
Eğitim verileri üzerinde ileri istatistik hesaplarını yapar
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
|
2- |
Eğitimde program geliştirmenin teorik temellerini (psikolojik, sosyal vs.) ilişkilendirebilir.
|
|
3- |
Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır.
|
|
4- |
Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki temel problemleri tanımlar.
|
|
5- |
Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir.
|
|
6- |
Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel gelişmeleri takip eder, ve bunları alanında uygular.
|
|
7- |
Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular.
|
|
8- |
Bir yabancı dili etkili bir biçimde bilimsel çalışmalarında kullanabilir.
|
|
9- |
Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir.
|
|
10- |
İletişim ve bilgi teknolojilerini alanında gerekli olan düzeyde kullanabilir.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
7
|
98
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Büyüköztürk, Ş,. Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, Pegem Yayıncılık, Ankara, 2002.
Baykul, Y. İstatistik Yöntem ve Uygulamalar, Anı yayıncılık, Anakara, 1999.
Jurs, H. W. Applied Statistics for The Behavioral Sciences, Houghton Mifflin Company, Boston, 1998.
|
|