Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi > INTRODUCTION TO ECONOMICS I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
INTRODUCTION TO ECONOMICS I Birinci düzey F-İKT103 Zorunlu 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. RECEP ULUCAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. FAİK BİLGİLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik, yüz yüze anlatım
Dersin amacı Bu ders, öğrencinin bir bilim olarak iktisadı anlamak için temel ekonomik kavramları ve teknikleri öğrenmesini sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Giriş düzeyinde mikroekonomiyi kapsamaktadır. Derste temel olarak “Tüketiciler tüketim kararlarını verirlerken ve firmalar üretim kararlarını alırlarken hangi faktörlerden nasıl etkilenmektedirler?” sorusunun cevabı aranmaktadır.

Dersin içeriği
1- Mikro ekonomik Çevre
2- Karar Alıcılar
3- Hane Halkı Davranışı: Tüketici Tercihi, Marjinal Fayda
4- Hane Halkı Davranışı: Farksızlık Eğrileri, Bütçe Kısıdı ve Tüketici Dengesi
5- Talep Eğrisi: Talepteki Kayma ve Talep Miktarındaki Değişme
6- Talep Eğrisi: Talebin fiyat, çapraz ve gelir esnekliği
7- Kısa Dönemde Firma Davranışı
8- Vize Sınavı
9- Arz Eğrisi: Tam Rekabet Analizi ve Firma Arz Eğrisinin Türetilmesi
10- Arz Eğrisi: Arzda Kaymalar ve Arz Miktarındaki Değişme, Arzın Fiyat Esnekliği ve Toplam Gelir
11- Uzun Dönemde Firma Davranışı I
12- Uzun Dönemde Firma Davranışı II
13- Tekel ve Oligopol: Kısa Dönemde Maliyet ve Gelir
14- Tekel ve Oligopol: Kısa-Uzun Dönem Monopol Dengesi
15- Tekel ve Oligopol: Tekelci Rekabet, Oligopolün Özelliklileri ve Karteller
16- Dönem Sonu Sınavı
17- Dönem Sonu Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Üretim faktörlerinin ne ifade ettiği, bir ülkenin üretim kapasitesinin ne olduğunu çözümler.
2- Bireysel talep, talep belirleyicileri ve piyasa talebini tanımlar.
3- Bireysel arz, arz belirleyicileri ve piyasa arzını tanımlar.
4- Piyasa dengesinin nasıl işlediğini analiz eder.
5- Firma amaçlarının belirlenmesi, üretkenlik ve firma dengesini çözümler.
6- Tam rekabet ve aksak rekabet piyasalarının işleyişini açıklar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıdakileri yapabilmeleri beklenir: Türkiye’de temel siyasi, hukuki ve idari organların yapıları, örgütlenmeleri ve işleyişi hakkında bilgiye sahip olduğunu gösterir.
2- Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, modelleri, teorileri ve paradigmaları açıklar.
3- Türkiye’de kamu, özel ve kar amacı gütmeyen örgütlerin yönetişimini şekillendiren kanunları ve düzenlemeleri bulur ve yorumlar.
4- Kamu politikası sorunlarını belirlemek, tanımlamak, analiz etmek ve çözmek için çeşitli kavram, model, yaklaşım, çerçeve ve yöntemleri kullanır.
5- Çeşitli perspektiflerden kamu politikalarının önemli sebep ve sonuçlarını tartışır.
6- Etkili ve verimli kamu hizmeti sunumu için gerekli olan planlama, örgütleme, muhasebe ve bütçeleme gibi temel yönetim becerileri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
7- Çağdaş modern devletlerin küreselden yerele kadar günümüzde karşı karşıya olduğu sorunlarla baş etmek için kullandığı karar alma stratejilerini belirler.
8- Siyaset ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri ve düşünceleri sözel sunum ve yazılı rapor aracılığı ile etkili biçimde Türkçe ifade eder.
9- Siyaset ve kamu yönetimi üzerine yaptığı araştırmalarda bilimsel veri toplama ve analiz tekniklerini etkili biçimde kullanır.
10- Bilimsel ve etik standartlara uygun akademik rapor yazar.
11- Veri işleme, yeniden düzenleme, analiz ve değerlendirme için Word, Excel ve PowerPoint gibi temel bilgisayar programlarını kullanır.
12- Evrensel insan hakları ve özgürlüklere, demokrasiye saygı duyar, etik, akademik ve profesyonel standartları gerçekleştirmeye çalışır.
13- Teoride, pratikte ve teknolojide meydana elen gelişmeleri takip ederek hayat boyu öğrenmeyi destekler.
14- Akademik ve profesyonel amaçlar için ikinci bir dilde iletişim becerilerine sahip olduğunu gösterir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     123
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -Parkin, Michael, Microeconomics, Third Edition, Addison-Wesley Publishing Company, New York, 1996. Byrns, -W. Stone, Microeconomics, Sixth Edition, Harper Collins College Publishers, New York, 1995.
Yardımcı Kaynaklar -Schiller, R. Bradley, The Micro Economy Today, Sixth Edition, McGraw Hill, Inc., New York, 1994. -Ünsal, Erdal, Mikro İktisada Giriş, Turhan Kitabevi, Ankara, 2003.

Ders ile ilgili dosyalar