Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Rus Dili ve Edebiyati > PRATİK RUSÇA VII
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PRATİK RUSÇA VII Birinci düzey RDE 403 Zorunlu 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Rusça
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. YANA PARKHETA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. YANA PARKHETA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Dersin amacı, öğrencilerin yazılı ve sözlü anlatım kabiliyetlerini Rus Dili’nde sık kullanılan kelimeler, gramer ve cümle yapıları vasıtası ile geliştirmelerine yardımcı olmaktır.
Dersin tanımı Diyalog şeklinde geçen derste, öğrencilerin günlük hayatta ihtiyaç duyulan dil yapılarını öğrenmeleri, kendilerini ifade edebilmeleri ve güncel konuları tartışabilmeleri için aktif öğrenme metotları kullanılıyor. Her ders, elde bulunan metinler, alıştırmalar ve grup çalışmalarında yeni başlıklar açmak için, yeni gramer ve cümle yapıları içerir. Değerlendirme ve sınavlar, öğrenci tarafından seçilen bir konunun, sözlü ve yazılı olarak sunumu şeklinde gerçekleştirilir.

Dersin içeriği
1- Dilbilgisi konusu: “Konu yeterliliği” (O. s. 12-17) Konuşma konusu: “Metropolün sorunları” (O. s. 5)
2- Dilbilgisi konusu: “Bir nesnenin, olgunun, kişinin adı.” “Bir nesnenin niteliksel özellikleri” (O. s. 27-29) Konuşma konusu: “Nüfus göçü” (O. s. 5)
3- Dilbilgisi konusu: “Kipsel anlamların ve çeşitli insan durumlarının kişisel olmayan yapılar kullanılarak ifadesi” (O. s. 40) Konuşma konusu: “Entelektüel göç” (O. s. 33)
4- Dilbilgisi konusu: “Aktif ve pasif yapılar” (O. s. 55). Karmaşık kelimelerin analizi. -k- son ekinden türetilen isimler. Konuşma konusu: “Ekolojik sorunlar” (O. s. 48)
5- Dilbilgisi konusu: “Basit ve karmaşık cümlelerde niteliksel ilişkilerin ifadesi” (O. s. 69) Konuşma konusu: “Demografi sorunları” (O. s.62)
6- Dilbilgisi konusu: “Açıklayıcı ilişkilerin ifadesi. Doğrudan ve dolaylı konuşma" (O. s. 86-90) Konuşma konusu: “Küreselleşmenin sorunları” (O. s. 79)
7- Tekrarlama. Sınav hazırlığı.
8- VİZE
9- Dilbilgisi konusu: “Basit ve karmaşık cümlelerde neden-sonuç ilişkilerinin ifade edilmesi” (O. s. 118-119) Konuşma konusu: “Sosyal eşitsizlik: zengin ve fakir” (O. s. 111)
10- Dilbilgisi konusu: “İmtiyazlı ilişkilerin basit ve karmaşık cümlelerde ifadesi” (O. s. 149). “Несмотря”, “вопреки”, “независимо от” edatlarıyla cümleler. “при всем/всей/всех” olan yapılar Konuşma konusu: “İşsizlik sorunları” (O. s. 142)
11- Dilbilgisi konusu: “Basit ve karmaşık cümlelerde karşılaştırmalı ilişkilerin ifadesi” (O. s. 166) Konuşma konusu: “Eğitim sorunları” (O. s. 159)
12- Dilbilgisi konusu: “Basit ve karmaşık cümlelerde karşılaştırmalı ilişkilerin ifadesi” (O. s. 182) Konuşma konusu: “Bilim ve ahlak” (O. s. 175)
13- Dilbilgisi konusu: “Basit ve karmaşık cümlelerde zamansal ilişkilerin ifadesi” (O. s. 198, s. 215) Konuşma konusu: “Modern dünyada kültürün krizi” (O. s. 191)
14- Tekrar. Sınava hazırlık. / Araştırma ödev için grupların oluşturma, konu belirtme, tartışma.
15- FİNAL
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci, öğrenilmiş sözcükleri kullanarak tartışılan konularda tartışabilir.
2- Öğrenci, öğrenilmiş frazeolojik ifadeleri ve gramer yapılarını kullanarak verilmiş olan başlıklarda sözlü ve yazılı metinler oluşturabilir.
3- Öğrenci, öğrenilmiş frazeolojik ifadeleri ve gramer yapılarını kullanarak, kişisel ve soyutlayıcı günlük konuşmalar geliştirebilir.
4- Öğrenci, öğrenilmiş konularda ve öğrenilmiş sözcükleri, frazeolojik ifadeleri ve gramer yapısını kullanarak kendini yazılı ve sözlü olarak tanıtabilir.
5- Öğrenci, kelime haznesini geliştirerek verildiği konularda araştırma ve tartışma yapar.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2- Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
3- Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
4- Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
5- Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
6- Edebiyat ve dilbilim alanlarında araştırma ve akademik yayın yapma becerisi kazanır.
7- Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
8- Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme becerisi kazanır ve Rus kültürü hakkında yeteri seviyede bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
9-
10- Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
11- Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
12- Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
13- Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
14- .
15- .
16- .
17- .
18- .
19- .
20- .
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 4 1 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 13 1 13
Toplam iş yükü     111
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Баско Н. В. Обсуждаем глобальные проблемы. Повторяем русскую грамматику:учебное пособие по русскому языку для иностранных учащихся. – Москва, 2010. 272 с.
Yardımcı Kaynaklar Скороходов Л.Ю., Хорохордина О. В. Окно в Россию [Текст] : учебное пособие по русскому языку как иностранному для продвинутого этапа : [в 2 ч.] / Л. Ю. Скороходов, О. В. Хорохордина. - 4-е изд., перераб., испр. и доп. - Санкт-Петербург : Златоуст, 2010. Ч. 2. - 2010. - 263c.

Ders ile ilgili dosyalar