Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyoistatistik (yükseklisans) > İNORGANİK-ORGANİK KİMYA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İNORGANİK-ORGANİK KİMYA İkinci düzey VBK 522 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ MERYEM ŞENTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MERYEM EREN, DR. ÖĞR. ÜYESİ MERYEM ŞENTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli teorik
Dersin amacı Bu derste öğrencilere biyokimya eğitimine temel oluşturabilecek konuların verilmesi amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Bu ders fiziko-kimya ve temel organik kimya bilgilerini kapsamaktadır.

Dersin içeriği
1- Genel kimya
2- Maddeler ve nitelikleri, enerji formları ile etkileşimleri
3- Kimyasal reaksiyonların temel kavramları
4- Asitler ve bazlar, Redoks reaksiyonları
5- Çok fazlı sistemlerde denge
6- Termodinamik ve kimyasal reaksiyonların kinetiği
7- C atomlarının bağlanma şekilleri, molekül geometrisi ve yük dağılımı
8- Organik bileşiklerde izomeri
9- Organik Bileşiklerin yapı formülleri ve isimlendirilmesi
10- Genel organik kimyanın temel kavramları
11- Organik kimya
12- Organik Kimya
13- Biyokimyasal açıdan önemli küçük moleküler ağırlıklı maddeler
14- Biopolimerler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İnorganik ve organik kimyayı tanımlar.
2- İnorganik ve organik kimya ile ilgili kavramları bilir.
3- İnorganik kimya ile ilgili kimyasal reaksiyonları bilir.
4- Organik kimya ile ilgili kimyasal reaksiyonları bilir.
5- Organik bileşiklerin formülleri hakkında bilgi sahibi olur.
6- Organik bileşiklerin isimlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
4- Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
5- Bilimsel bakışa sahip olur,
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
7- Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
8- Bilimsel yenilikleri takip eder,
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Behiç SERPEK. "Organik Kimya" Nobel yayınları 1. basım 2013.Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Ersoy, E., Bayşu N. Pratik Biyokimya. Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayını, Ankara, 1981. Mengi M. Pratik Biyokimya ve Veteriner Hekimliğinde Kullanılan Testler. İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayını, Ders Notu No: 40, 1994.

Ders ile ilgili dosyalar