Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (doktora) > İNORGANİK-ORGANİK KİMYA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İNORGANİK-ORGANİK KİMYA Üçüncü düzey VBK 522 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ MERYEM ŞENTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MERYEM EREN, DR. ÖĞR. ÜYESİ MERYEM ŞENTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli teorik
Dersin amacı Bu derste öğrencilere biyokimya eğitimine temel oluşturabilecek konuların verilmesi amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Bu ders fiziko-kimya ve temel organik kimya bilgilerini kapsamaktadır.

Dersin içeriği
1- Genel kimya
2- Maddeler ve nitelikleri, enerji formları ile etkileşimleri
3- Kimyasal reaksiyonların temel kavramları
4- Asitler ve bazlar, Redoks reaksiyonları
5- Çok fazlı sistemlerde denge
6- Termodinamik ve kimyasal reaksiyonların kinetiği
7- C atomlarının bağlanma şekilleri, molekül geometrisi ve yük dağılımı
8- Organik bileşiklerde izomeri
9- Organik Bileşiklerin yapı formülleri ve isimlendirilmesi
10- Genel organik kimyanın temel kavramları
11- Organik kimya
12- Organik Kimya
13- Biyokimyasal açıdan önemli küçük moleküler ağırlıklı maddeler
14- Biopolimerler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İnorganik ve organik kimyayı tanımlar.
2- İnorganik ve organik kimya ile ilgili kavramları bilir.
3- İnorganik kimya ile ilgili kimyasal reaksiyonları bilir.
4- Organik kimya ile ilgili kimyasal reaksiyonları bilir.
5- Organik bileşiklerin formülleri hakkında bilgi sahibi olur.
6- Organik bileşiklerin isimlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3- Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Behiç SERPEK. "Organik Kimya" Nobel yayınları 1. basım 2013.Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Ersoy, E., Bayşu N. Pratik Biyokimya. Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayını, Ankara, 1981. Mengi M. Pratik Biyokimya ve Veteriner Hekimliğinde Kullanılan Testler. İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayını, Ders Notu No: 40, 1994.

Ders ile ilgili dosyalar