Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > BOKS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BOKS Birinci düzey SBS 207 Seçmeli 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YAHYA POLAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. YAHYA POLAT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, gösterip yaptırma, problem çözme
Dersin amacı Temel bilgi ve becerilerin kazandırılması. Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
Dersin tanımı Boks temel becerilerinin kazandırılması

Dersin içeriği
1- Boks''un dünyada ve ülkemizde tarihi gelişimi
2- Boks malzemeleri ve ring ölçüleri
3- Temel duruş ve guard alma.
4- Boks müsabaka kuralları ve puanlama
5- Boksör adımları, ileriye adımlar, geriye adımlar, sola adımlar, sağa adımlar, rakibin etrafında adımlar
6- Direkt vuruşlar, sol direkt, sağ direkt. (çeneye ve gövdeye)
7- Ayak hareketleri ile birlikte direkt vuruşlar
8- Direkt vuruşlara karşı savunma
9- Kroşe vuruşlar (sol ve sağ kroşe)
10- Kroşe vuruşlara karşı pasif müdafaa şekilleri
11- Kroşe vuruşlara karşı aktif müdafaa
12- Alttan vuruşlar, alttan vuruşlara karşı müdafa şekilleri.
13- Antrenman örnekleri
14- Antrenman örnekleri
15- Final sınavı
16-
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Boks''un dünyada ve ülkemizdeki tarihi gelişimini bilir
2- Ring ölçülerini bilir.
3- Boks müsabaka kurallarını bilir. ve puanlamayı bilir.
4- Boks müsabaka kurallarını bilir ve puanlamaya örnek verir.
5- Boks adımlarını gösterir.
6- Kroşe vuruşu uygular.
7- Aparkart vuruşu uygular.
8- Kombine yumuruk atmayı gösterir.
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 3 18
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 3 3
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar