Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PSİKOSOSYAL HEMŞİRELİK |
Üçüncü düzey |
RSH 605 |
|
1 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. NURAY ŞİMŞEK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ NALAN GÖRDELES BEŞER, DR. ÖĞR. ÜYESİ NURAY ŞİMŞEK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
İnteraktif Yöntem
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, psikiyatri dışı kliniklerde yatan hastaların psikososyal bakım gereksinimlerini belirleme ve karşılama becerisini kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, Psikiyatri dışı kliniklerde yatan hastaların psikososyal yönlerini inceler.
|
1- |
Genel Hasta Bakımında Psikososyal Hemşirelik
|
2- |
Hastalıklara Verilen Tepkiler
|
3- |
Psikososyal Beceriler
|
4- |
Problemli Hasta Davranışında Hemşirenin Tepkisi
|
5- |
Problem Hasta Davranışlarında Hemşirelik Yaklaşımları
|
6- |
Spiritüel Sıkıntısı Olan Bireye Yaklaşım
|
7- |
Ağrı Sorunu Olan Bireye Yaklaşım
|
8- |
Kişilerarası İlişkiler Sorunu Olan Bireye Yaklaşım
|
9- |
İntihar Girişimi Olan Bireye Yaklaşım
|
10- |
Konfüze Bireye Yaklaşım
|
11- |
Seksüel Sorunu Olan Bireye Yaklaşım
|
12- |
Öfke ve Agresyona Yönelik Hemşirelik Yaklaşımları
|
13- |
Kayıp-Yas Yaşayan Bireye Hemşirelik Yaklaşımı
|
14- |
Bazı Özel Durumlarda Hemşirelik Yaklaşımı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bireylerin hastalıklara karşı duygusal tepkilerini tanımlar.
|
2- |
Bireylerin Psikosoyal bakım planını geliştirir ve uygular.
|
3- |
Psikiyatri dışı kliniklerde çalışan meslektaşlarına psikososyal gereksinimlerin karşılanması konusunda model olur, danışmanlık eder.
|
4- |
Psikiyatri dışı klinikler için psikososyal bakım modelleri geliştirir.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
2
|
30
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
2
|
30
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
6
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
25
|
25
|
Toplam iş yükü
|
|
|
125
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Linda M. Gorman, Donna F. Sultan, Marcia L. Raines,Davis's Manual of Pschosocial Nursin in General Patient Care, Philadelphia 1996
2. Linda M. Gorman, Donna F. Sultan (Çev. Fatma Öz, Meral Demiralp) Psikososyal Hemşirelik Genel Hasta Bakımı İçin, Ankara 2014
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tezler, Süreli yayınlar
|
|