Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim > SEKTÖREL BAKIŞLA İLETİŞİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEKTÖREL BAKIŞLA İLETİŞİM Birinci düzey HİT 441 Seçmeli 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ KÜRŞAD GÖLGELİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Halkla ilişkilere sektörün zaviyesinden bir bakış elde etmek
Dersin tanımı Sekötr kuramsal olarak işlenerek teori-pratik farklılıklarına değinilmektedir

Dersin içeriği
1- Halkla ilişkiler sektörü ve ajans kavramı
2- Halkla ilişkiler ajansı nedir ne iş yapar?
3- Halkla ilişkiler ajanslarının tarihi gelişimi
4- Halkla ilişkiler ajanslarında iş yapış teknikleri
5- Halkla ilişkiler ajanslarında organizasyon yapısı
6- Halkla ilişkiler uygulayıcılarının rolleri ve müşteri profilleri
7- Türkiye''''de halkla ilişkiler uygulayıcıları
8- Vize Sınavı
9- Reklam ajansı nedir ne iş yapar?
10- Halkla ilişkiler ajanslarının tarihi gelişimi
11- Reklam ajanslarında iş yapış teknikleri
12- Halkla ilişkiler uygulayıcılarının rolleri ve müşteri profilleri
13- Halkla ilişkiler ajanslarında iş yapış teknikleri
14- Halkla ilişkiler ajanslarında organizasyon yapısı
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İletişim kavramını öğrenmek
2- Kurumsal iletişim kavramını öğrenmek
3- Kuramsal iletişime ve iletişime sektörün zaviyesinden bir bakış elde etmek
4- Kurumsal İletişimde Stratejik Yönetim ve planlama hakkında malûmat edinmek
5- Kurumsal İletişimin Etik Boyutu hakkında malûmat edinmek
6- Kurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler hakkında malûmat edinmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Teoriden Pratiğe Kurumsal İletişim -Z. Beril Akıncı Vural Mikail Bat
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar