Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Anatomi (doktora) > TÜRK KLASİK MÜZİĞİ ÇALGILARI TOPLULUĞU IV
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK KLASİK MÜZİĞİ ÇALGILARI TOPLULUĞU IV Üçüncü düzey MÜZ402.3 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ AHMET TOLGA ÖZDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARŞ.GÖR. AHMET TOLGA ÖZDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Toplu meşk usülü
Dersin amacı Bu ders, Türk Müziği’nin saz eseri ve sözlü eser repertuarından hareketle öğrencilere birlikte çalma alışkanlığının kazandırılması yöntem ve tekniklerini kapsar.
Dersin tanımı Bireysel çalma becerisine ek olarak topluluk içerisinde çalma becerisinin uygulamalı olarak geliştirilmesi.

Dersin içeriği
1- Dönem içerisinde işlenecek konularının kabaca anlatımı. Türk Müziği’nin dini ve din dışı formları hakkında genel bilgiler.
2- Hüseyni Peşrev, dini eser formlarından bir örnek Hüseyni ilahi.
3- Uşşak Peşrev, ladini eser formlarından bir örnek uşşak şarkı.
4- Nihavend Peşrev (Hasip Dede), Nihavend Sazsemai. (Ömer Altuğ).
5- Nihavend Peşrev (Hasip Dede), Nihavend Sazsemai. (Ömer Altuğ).
6- Saba Sazsemaisi (İsmail Hakkı bey), Saba Şarkı (Öyle bir afeti yektasın)
7- Saba Sazsemaisi (İsmail Hakkı bey), Saba Şarkı (Öyle bir afeti yektasın)
8- EXAM
9- Neva Peşrev, Neva Şarkı
10- Hicazkar Peşrev, Hicazkar Sazsemai (Tanburi Cemil bey)
11- Hicazkar Peşrev, Hicazkar Sazsemai (Tanburi Cemil bey)
12- Hicazkar Zeybek.
13- Rast Peşrev (Benli Hasan Ağa), Rast Sazsemai (Kemani Tatyos Efendi)
14- Rast Peşrev (Benli Hasan Ağa), Rast Sazsemai (Kemani Tatyos Efendi)
15- EXAM
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ders çatısı altında icra edilen tüm eserlerin toplu çalma kriterlerine uygun bir biçimde ve üst kalitede icra edilmesi beklenir.
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Anatomi bilgisini üst düzeyde kullanarak anatomi ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Anatomi alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı anatomi alanına uygulayabilme.
3- Anatomi ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Anatomi alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     108
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 60
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı TRT nota arşivi ve kişisel nota arşivleri.
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar